Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Mener å huske jeg fikk utvendig UL i uke 6+4 sist gang. Jeg er så nervøs, er redd jeg skal oppleve tom fostersekk igjen, da jeg har opplevd dette to ganger tidligere. Har fått et barn siden sist gang jeg opplevde dette, så krysser fingrene for at legen ser et bankende hjerte på UL i morgen!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 kommer litt ann på hvilket type apperat legen din har, men de fleste bruker innvendig iallefall frem til uke 10 pga bildekvalitet og livmor som er nedenfor skambenet... Krysser fingre, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Innvendig. Men det er ikke alltid man faktisk klarer å se hjerteaktivitet så tidlig, man kan ha blitt gravid noen dager seere enn man trodde (skjedde med meg, jeg hadde tydeligvis hatt EL 9 dager etter jeg trodde), så man i realiteten er kommet så kort at hjerteaktivitet ikke kan sees. Så det er greit å være forberedt på at man ikke ser noe. Hjertet begynner normalt å slå ved ca 5+5-6+2. Men du kan jo være heldig da =)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Tusen takk! jeg skal spørre om hun kan forsøke utvendig UL først, mener bestemt hun gjorde det i uke 6+4 sist gang, og da så hun hjerte slå:-) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå