Gå til innhold

Alenemødre: ang bidrag, julegaver osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. som har barnefar som betaler barnebidrag.

- Stiller barnefar opp økonomisk ved siden av barnebidraget?

Tenker på kjøper han litt barnehagetøy osv. Spørr fordi jeg er nysgjerrig.

Barnefar her betaler ikke barnebidrag og har ikke samvær med barnet sitt.

Han ønsker ikke å ha samvær, noe jeg har bevis for.

Og jeg er veldig glad for det, selvom jeg synes det er leit at det går rundt på bygda at jeg nekter han samvær.. Det koster meg 800,- å gå på nav å søke for at han skal betale i og med at han har jobb, men han står i null. Patetisk?

Også.. Familien hans og han har hvert år (moren hans har levert de) bombadert meg med julegaver hvor det står "fra pappa" osv. Jeg ønsker egentlig ikke å ta i mot de gavene, i og med at han ikke spør hvordan det går med barnet, bryr seg om oppveksten osv osv. Jeg føler det er helt feil. Og jeg føler de pusher meg opp i et trangt hjørnet når de står her på døra. Jeg er usikker på hva som er riktig ovenfor barnet mitt og. Som er 3 år, og ikke vet hvem pappaen sin er.

Ikke fikk barnet noe bursdagsgave i år heller. Så spørs om de kommer med gaver. Barnet mitt er en "lausunge" etter hva jeg har fått inntykk av fra dem sin side da jeg var gravid.

Men what to do? Kjempe rotete innlegg. Men jaja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig trist at far ikke vil a samvær. (for en tulling!... bare min personlige mening).

Kanskje det i ditt tilfelle kan være lurt å skille mellom barnets kontakt med far og besteforeldre. De prøver tydeligvis å ha et slags forhold til barnebarnet. Det ville jeg støttet, hvis jeg var deg. Et barn kan aldri ha for mange voksepersoner i livet sitt, er min mening. Kanskje de ikke går sånn kjempebra overens med deg og du føler at du sitter der med en lausunge, men greier du å legge det litt til side, tror jeg det er det beste for barnet. Ta i mot gaver. En dag blir han større og skjønner mer og da vil kanskje denne delen av familien være viktg for han? Bare noen tanker, altså....

Når det gjelder klær ved siden av bidrag, så er barnefar og jeg enige om at bidrag på 5000 (2 barn) skal dekke dette. Barna har en supersnill farmor som kjøper litt klær innimellom. Jeg er heldig.

Hvis barnefar han en jobb og tjener penger skal han betale bidrag. De på NAV må kunne hjelpe deg med det. Han driver ikke eget selskap??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...