Gå til innhold

Tør ikke være sykmeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sinnsykt redd for å gjøre noe som gjør at jeg ikke har jobb neste gang. Er på årsvikariat. Her er ikke så mange jobber (har 7års utdannelse og vil naturlig nok jobbe som det jeg har utdannet meg til). Sinnsykt mange i køen når det skal søkes jobb, så at jeg faktisk har jobb har med at jeg alltid står på som en gal, jobber alt for mye og en god porsjon flaks.

Legen min har "tvangssykmeldt" meg to ganger i år, for en uke av gangen, men jeg har bare kaster sykmeldingen og gårr på jobb. Ikke vært borte en dag. Og i dag var jeg der igjen, og da var legen kjempebekymra og ville sykmelde meg igjen, denne gangen for en mnd. Fikk overtalt henne til å vente litt, og skal se det an til neste uke (når jeg har ny time)

Det er helt meningsløst dette her, for jeg sitter jo og lyver til legen min, og sier at jeg ikke jobber for mye (når faktum er at jeg jobber 150%), at jeg har vært hjemme når jeg har vært sykmeldt osv. Hun (legen) sier jeg ligger an til å måtte legges inn på sykehus.

Syns dette er så forferdelig vanskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner deg egentlig veldig godt! Men når det er snakk o en sykehusinnleggelse tror jeg du bør høre på legen din!!! Helsa di er viktigere enn jobben din!

Skrevet

Ja, og jeg merker jo selv også at nå er jeg så syk som jeg aldri før har vært (har en kronisk sykdom). Men jeg er virkelig SÅ redd for å ikke få fortsette til neste år, har jobber i årsvikarieter i 3 år, men på andre steder. Der jeg har fått jobb nå er drømmeplassen (det er dette som har vært målet mitt siden jeg var liten). Alle sier at "OI, Nå har du fått en fot innenfor, nå må du bare holde deg fast med nebb og klør". Tenk hvis dette er min sjanse, og så går jeg med på sykmelding, og aldri får muligheten igjen.... jeg kommer til å angre på det resten av livet. Tenker at, jeg bare står på til de ansetter meg fast.... men samtidig, hvor lenge vil det ta. Tenk om jeg ødelegger meg i forsøket... da vil jeg nok angre på det resten av livet også. dvs. jeg veil vel kanskje ikke leve engang.

hi

Skrevet

Noen som har vært i lignende situajson? Hva gjorde du?

Skrevet

Kva skal du si når kroppen sier stopp og kun sjukmelding hjelper?

Skrevet

Problemet når du nekter å sykemelde deg, er at når du til slutt smeller totalt i veggen (noe du absolutt kommer til å gjøre!) er at da kommer du til å være sykemeldt mye lenger enn bare ei uke..

Så er kanskje lurt å iallefall ta ei gradert sykemelding i f.eks en mnd.. Så kanskje du får en liten mulighet til å komme deg igjen..

Skrevet

Ja, og det er jo det jeg tenker helt sikkert kommer til å skje, jeg gambler bare med at der skal foreligge fast ansettelse før det smeller:S

Skrevet

Problemet er vel kanskje ikke at du ikke vil sykmeldes. Problemet er at du jobber totalt altfor mye og en dag vil du gå på en smell. Da vil sannsynligvis fraværet ditt bli langt, og jobbmulighetene desto mindre!

Hva med åå faktisk jobbe "normalt"?? Hvorfor i all verden må du jobbe 150%?

Er det ikke bedre å jobbe 100% og faktisk klare å stå i den jobben framfor å brenne seg ut på å jobbe for to?

Skrevet

Det handler jo selvsagt at jeg gjør det jeg kan for å impoenere, Er ansatt på 100%, men klarer ikke si ned til noe ekstra (noe sjefen er kjempefornøyd med) Så i september jobbet jeg 120% og i oktober 180% :( Vil jo ikke... MEN VIL HA JOBBEN

hi

Skrevet

Jeg lurer også på hva du feiler siden legen vil legge den inn på sykehus?

Er det da forsvarlig av deg å jobbe?

Skrevet

Blir bra arbeidsforhold ut av dette. Nå jobber du og står på. Imponerer til de grader. Sjefen drit fornøyd.

Du får fast jobb, begynner å sykemelde deg når du er dårlig, må begynne å jobbe KUN 100 %. Går kanskje på en smell og er borte fra jobb i 2,3 4, 5 mnd.

Da står du jammen igjen med mye respekt og troverdighet hos sjefen din. Tenker hun angrer på å ha ansatt deg da. Men bra for deg som i allefall har en jobb, ikke så nøye med en fornøyd sjef da.

Skrevet

Lurer litt på hvordan jobb dette er, er den SÅÅÅÅ fantastisk at du er villig til å dø for den? Er livet ditt så lite verdt i forhold til jobben?

Spør barna dine om det du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...