Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/buskerud/1.7865196 Syns du det er riktig? Skal ikke alle mennesker være like? Og ha lik rett på hjelp fra helsevesenet?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Jeg mener at de som trenger hjelpen først også bør få den først. Og jeg kan meget vel forestille meg at å f.eks se at ens egne venner bli drept og en selv blir jaget av en gal massemorder kan være nok til å få selv den sterkeste til å ha litt akutthjelp hos psykolog ja...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Tenker det samme som 21:18. De som trenger akutthjelp må gå først i køen slik det er med andre som er syke og trenger hjelp: De som trenger hjelp mest er de som går først i køen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Det har aldri vært lik rett på hjelp like raskt og det bør det heller ikke være. Hjelpen må prioriteres og feks. en som har knekt foten bør komme foran en som bare har forstuet en ankel. Slike prioriteringer gjøres hver dag, også i psykiatrien.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 hi her, med lik gjelp mener jeg selvsagt at mennesker med like store problemer har rett på like rask hjelp, uavhengig av hva som er årsaken. Det vil være det samme som at man har to like beibrudd, der den ene skal gå foran fordi den hadde blitt jaget av en massemorder, mens den andre med likt brudd måtte vente for den hadde bare falt ned trappen.
malingus Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Så lenge det bare gjelder de som faktisk befant seg på Utöya under massakeren, har jeg ingen problemer med å forstå at de blir prioritert. Andre pårörende stiller derimot på lik linje med veldig mange andre som har opplevd andre ting.
Gjest MMJ Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Kommer ann på... men de har jo virkelig vært i en sykt ekstremsituasjon... så mulig de trenger det mer akutt enn "andre". Umulig for noen å sitte å bedømme det egentlig... Kunne ønske staten kunne "bevilge" mer penger i form av at kommunene kunne ansette FLERE psykologer, for det er svært vanskelig å få jobb som psykolog, mange som må reise til utlandet for å få jobb desverre.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Helt enig med deg Lilje... at fokuset bør heller være på at køene faktisk er for lange, utøya eller ikke. Har en venninne som ble overfalt, voldtatt og banket opp så ille at hun måtte ligge i kunstig koma, som riktignok fikk hjelp med de fysiske skadene, men måtte vente 2 år før hun fikk komme til psykolog. jeg syns ikke det skal være sånn hi
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 De av oss som jobbet der den dagen (Helse, politi,brann) har heller ikke alle fått hjelp enda... Noen har sluttet i jobben, noen er sykemeldte og noen av oss bare biter tennene sammen, går på jobb og håper at det ikke smeller riktig enda... Så når helsevesenet ikke har penger til å hjelpe sine egne engang, hvor er da pengene til å hjelpe andre?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå