Gå til innhold

Når forteller dere at du er gravid?


Lene Wil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Med førstemann fortalte vi det etter 8 uker, men nå går alle og venter på at jeg skal bli gravid igjen, og prøver hele tiden å se etter tegn som skal avsløre meg, så får se hvor lenge jeg klarer å holde meg ;)

Er bare 4 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang og sitrer av spenning og glede! Egentlig har jeg lyst til å juble til hele verden at jeg er gravid, men foreløpig vet kun foreldrene mine og typen sine + 2 av mine nærmeste venninner. Det er fryktelig tidlig ennå ( kun uke 5), så vi venter med å fortelle det til venner og småsøsken til senere!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vente så lenge som mulig, men ikke før uke 12. Men etter julaften er det fritt frem til å fortelle hvem som helst. Jeg kommer nok til å fortelle dem som spør og ellers ikke til noen. Legger det ikke ut på FB el. Men vi venter til etter det syntes/uke 12 med søsken og besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fortalt det til nærmeste familien + ei venninne. Gjorde det samme sist, og vi tenker som så at hvis det går galt, så vil vi at de skal vite det...

Har ikke sagt noe til den kommende storesøster, det blir nok en god stund til :-) Men hun har jo alt fortalt alle hun kjenner at hun ønsker seg en baby :-)

 

Resten får vite det etter uke 12 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som om hele familien samles hos oss på julaften (begge sider), så da tror jeg nyheten slippes denne dagen ;D

Prøver å finne ut en fin måte å gjøre det.. Noen som har noen tips..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til to vennepar som også har visst om prøvingen vår og behandlingen ved fertilitetsklinikk.. Det er noen andre som også vet om prøvingen, men til de sier vi bare at det ikke gikk denne gangen og at vi nå tar pause til over jul.

 

Familien min skal få vite det på julaften og familien hans 1.juledag (om alt går bra selfølgelig) Da er jeg neste 10uker på vei.. Litt skummelt å fortelle det før 12 uker, men er så koselig å komme med slike nyheter på julaften:)

 

Vi kommer ikke selv til å fortelle andre før iallefall forbi 12uker, men er mange barn i familien og det er ikke bestandig lett å be de holde munn så da kommer vel nyheten ut litt etter litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi venter så lenge som mulig! :)

Kommer ikke til å si det på 12 ukers dagen.

Vi holder det sikkert for oss selv inntil det begynner å vise :)

Hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Nå så jeg at du mente til besteforeldrene.

De sier vi nok det til om ikke så lenge :)

Men når det gjelder de andre venter vi nok en stund som jeg sa i tidligere innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv en plan om å si det til familien i julen. Planen for å avsløre det var å alliere meg med min lillesøster, hun er den eneste av søsknene mine som har fått barn. Jeg hadde kun tenkt til å sette "onkel, tante, bestefar, bestemor, fetter osv på bordkortene. Når min søster hadde plassert seg på tanteplassen og bekreftet at det var hennes plass hadde jeg sett for meg tankene til de andre som svirret febrilsk for å finne ut hvem som skulle ha barn, hvordan hun kunne kalle seg tante, og EUREKA! En av de hadde nok kommet frem til at det måtte være i magen min det neste familiemedlemmet var <3

 

Det var planen da, men vi var så forvirret og stolte over at vi endelig hadde fått det til, at vi sa det både til mammaer og pappaer allerede 5+0 :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som gjør til at jeg må skifte avdelig og arbeidstidspunkt med en gang jeg finner ut om jeg er gravd...noe jeg nettopp gjorde.. Så da er det offentlig ganske så fort. Fra i morgen faktisk. Føles litt merkelig å skal fortelle sjefen og mine koleager at jeg er gravid i uke...5

Men sikkerhet til spiren først så da får alt annet bare være slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å fortelle hele familien min det på julaften. Søstra mi har gjettet det allerede, men hun skal holde tett;) Ellers må jeg også desverre fortelle det til sjefen og min kollegaer (30 stk) allerede nå...jobber med cytostatika, og det går jo ikke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våres foreldre bor i Sverige så vi treffer de ikke för jul, så vi venter sannsynligvis til da. Men noen veninner har jeg fortalt allerede. Risikoen er at far min ser det med en gang, han er kjempeflink til å se når noen er gravid, jeg vil helst fortelle selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker på vei på julaften, så vi slipper nyheten da. Den nærmeste familien kommer til å få vite det i en julegave. Storesøster kommer til å skrive en lapp, som vi legger i en hjerteeske...

Vi har tenkt til å si det til storesøster først, da på julaften morgen. Jeg er i skikkelig dårlig form, så ho har allerede begynt å spørre hvorfor mamma alltid er syk... så vi får se hvor lenge vi holder det hemmelig for ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også å vente til julaften. Da er jeg 10 uker på vei, så julepresangen til svigermor blir et nytt barnebarn i juli.

Så tenker jeg at niesa til min kjære blir veldi glad for å få en ny lekekamerat etterhvert. Men kommer nok til å fortelle mine foreldre om det helga før jul, da skal vi hjem. Det blir første barnebarnet på den siden, så det blir spennende å se reaksjonen.. Ellers er jeg også uggen for tida, og det er begrenset hvor mye jeg kan si nei til før noen begynner å lukte lunta.. Håper det blir bedre! Lykke til med å dumpe nyheten hele gjengen, jeg gleder meg som en unge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å vente lengst mulig. Men i jula er jeg 9-10 uker på vei. Haha, ser for meg folk tror jeg har lagt på meg av all julematen :P hehe, så mulig blir å overraske på juleaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...