Gå til innhold

Jeg har alltid hatt fordommer mot de som bruker mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid tenkt at de som sitter med mme og mater barnet med flaske ikke gidder å amme. Jeg har alltid tenkt at jeg skulle hvertfall amme!

Problemet er at jeg kan tydeligvis ikke amme. Datteren min får så vondt i magen og den blir så løs at det nytter ikke. Vi har prøvd å flere uker og uansett hva jeg spiser eller ikke spiser blir hun like dårlig. Mme blir hun ikke dårlig av.

Jaja, da ble hun flaskebarn hun også og fikk en mor som ikke kunne amme ... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri tenkt at flaskemødre ikke gidder amme. Det er jo så hyggelig, ENKELT og gratis å amme! Jeg regner da virkelig med at alle ønsker å amme. Får man det ikke til, ønsker det ikke av ulike gode grunner eller ikke klarer å mette barnet helt på mm, gir man mme. Det er da vel ikke noe å dømme for!

Skrevet

Løs i magen? Det er da helt normalt når man ammer...

Skrevet

Mange unge mødre velger å ikke amme fordi de ikke vil ha hengepupper (noe du ikke får av amming). Og jeg vet at mange dømmer unge mødre for å bruke mme og jeg er ung mor

-HI

Skrevet

Jeg VILLE rett og slett ikke amme, fordi jeg føler at suging på pupp er noe seksuelt, og det ville jeg ikke forbinde med ungen min! Jeg er nok rimelig skrudd i hodet, men jeg syns det er ekkelt å amme ungene sine! Og jeg vet om flere som syns det, de bare vil ikke innrømme det ovenfor ammende mødre. Jeg skulle ønske det var forbudt å amme offentlig. Glad det er amme-rom på de fleste kjøpesentre osv hvertfall.

Skrevet

Så BRA! Da kanskje du lærer at ting ikke alltid er så lett da...

Skrevet

Jeg VILLE at ungen skulle få pupp, men her forsvant all melk etter bare noen mnd, i tillegg fikk barnet laktoseintoleranse, så da ble det mme

Skrevet

18.39

Du synes det er bra at jeg ikke kan amme når jeg vil???

Skrevet

Jeg er ikke 18.39, men tja.. Det er jo ikke helt dumt at de som er ovenpå får seg en realitycheck iblant da... Og oftest må det egen erfaring til for at folk skal innse hvordan det henger sammen ;)

Skrevet

Fint du fikk et normalt syn på det til slutt da :-)

De fleste med mme har veldig dårlig samvittighet fordi de ikke klarte ammingen av en eller annen grunn (barn som ikke vil suge/tung fødsel/tidlig født/smerter - sykdom etc) og gjør det aldeles ikke fordi det er lettere (det er verre - masse koking og greier, planlegging).

Det er faktisk ikke så lett å amme som mange tror - jeg fikk ikke til første gangen etter tangfødsel og fødselsdepresjon - og et barn som ikke ville ta tak. Men andregangen ordnet det seg heldigvis - flaks!

Skrevet

Hmm unge mennesker er så intolerante.

Skrevet

er sånne drittkjerringer som deg jeg gruer meg til å møte på HI, dersom jeg ikke greier å amme selv.

Skrevet

18.39 her.

Ja, jeg synes du fortjener å gå på den smellen når du har sånne fordommer.

Er dritt lei av å bli sett ned på av sånne som deg!

Skrevet

kan jeg spørre hvilken mme som er uten laktose??

Skrevet

Sånne historier gjør meg overbevist om at karma finnes:-)

Skrevet

Vel, der skjønte du kanskje litt mer av livet, da... Hvor gammel er du egentlig? temmelig umodent å ha fordommer mot de som bruker mme.

Karma police :-)

Skrevet

Gosser meg litt over at du falt ned fra den høye hesten din. Håper du møter på mange fordommer når du mater babyen med flaska, så kjenner du det selv på kroppen! :-)

Skrevet

Jeg var ung mor da jeg fikk min første, 19 år, og jeg ammet sønnen min i ni mnd. Svigerinna mi er 30 og ammet ikke sine to barn. Så den teorien der må du lenger ut på landet med.

Skrevet

Hva mener du med løs mage HI? Du vet vel at alle babyer har løs bæsj?

Skrevet

Glem fordommene dine!! Innse at noen (mange) ikke kan amme sine barn- av ulike grunner. Er IKKE alle som velger selv, hos mange går det rett og slett ijkke! Jeg fikk aldri nok melk, noe mange andre også gjør- sånn er det bare!! Dine (og andres) fordommer kommer vel av den feiloppfatning (som mange bl.a. får beskjed om på helsestasjonen mens man er gravid) at ALLE kan amme om de prøver nok, og at de som ikke ammer gjør det fordi de velger det av egoistiske årsaker...

Gi mme om det er best for deg og barnet (syns forresten det er rart babyen får vondt i magen pga morsmelka? men regner med du har hørt med helsestasjon/ lege om dette :) Lykke til som flaskemamma:)))

Skrevet

Og jeg vil si unnskyld til alle som har brukt mme siden jeg tenkte mitt om det. Grunnen til at jeg tenkte sånn var nesten alle jeg kjenner med barn har brukt mme fordi de ikke gidder å amme.

Vet at det er mange som kommer til se ned på meg fremover også

Skrevet

Kan virkelig ikke fatte at noen ikke GIDDER å amme! Altså, det er jo så ekstremt mye enklere å amme enn å gi mme. Matfatet alltid klart, alltid tilgjengelig.

Og dessuten får man hengepupper av å være gravid, ikke av å amme.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Aldri opplevd noen som ikke gidder å amme og jeg er også ung. Hengepupper er heller ikke et argument jeg har hørt noen bruke da det slettes ikke stemmer.

Fælt av meg kanskje, men litt glad det ikke gikk å amme for deg så du forstår at verden ikke er svart/hvit. Om jeg skal være enda mer fæl kan jeg vel si det er du som ikke gadd amme som faktisk ga opp på grunn av løsmage på babyen, de fleste babyer har det nemlig. De fleste som ikke ammer ga ikke opp pga løsmage, men pga de ikke hadde nok melk, babyen sugde ikke, gik ikke opp i vekt ol.

Jeg måtte slutte å amme da min baby var super allergisk mot egg, melk, gluten, nøtter og sitrus. Da måtte hun få spesial mme som heter neocate. som er sper kjip og steril. Ingen har hatt fordommer mot meg og godt er det for det hadde vært fryktelig vondt siden jeg både fikk til og ville amme min baby. Så nå har du vel lært hi!

Så til hun over her som lurte på hvilken mme som er laktosefri så finnes det en den heter Neocate. Nutramigen AA er nesten helt fri den også.

Skrevet

Er ikke bare pga løs mage da! Herregud!

Ho har hatt mageknip i flere uker, bæsjen har rent flere dager. Hun har aldri klart å få tak uten skjold, hun har aldri blitt mett og jeg har ikke kunnet spise noenting uten at hun skulle få vondt. DERFOR kan jeg ikke amme mer!

-HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...