Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Hei. Fikk en guttunge 19september, fødslen gikk fint, men ble klipt og sydd.. var på etterkontroll 29oktober hvor jeg fikk beskjed om at alt så fint ut og at såret var grodd fint, men at jeg burde vente med sex i allefall 5 uker til. En uke etterpå var jeg i 18årsdagen til bestevennina mi og drakk en god del og endte med at meg og foloveden hadde sex.. Har litt vondt i såret/arret nå og merker mer til det nå en den dagen vi hadde sex... Beskymrer meg litt over om noe kan være galt? Noen som skjønner hva som menes med at arret er sterkere om noen uker? Hva kan skje/skjedd med å ha sex nå? Håper noen kan gi meg et svar På forhånd tusen takk for svar!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Ante meg at du nok ikke er så gammel, og det stemmer vel også ettersom venninnen din fylte 18... At arret blir sterkere, vel såret har grodd igjen, men "sømmene" er fortsatt litt svake. Godt mulig at du har dratt opp noe... But I don't know what to do. PS. hvor var babyen din da du drakk deg full forresten?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Spiller det noen rolle hvor gammel hun er? Og har du noe med hvor barnet var? HI, Ikke bry deg om slike svar. Det er helt vanlig at det er vondt og ømt i ettertid, det kommer nok til å gå helt fint
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Spiller det noen rolle 15:50? Tror du babyen var alene hjemme siden du lurer?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Jeg skrev jo sist at du burde høre på legen din. Håper du ikke ammer ungen når du drakk så fort etter fødsel. Ellers får du ta deg en tur til legen om det fortsetter å være vondt. Det kan hende noe er sprukket opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Guttungen min var hos mormora si Hvor han har det bra.. og drakk meg ikke full før vi kom hjem i leiligheten. og hadde ikke drukket om ikke jeg hadde vært i 18årsdagen til en god vennine. Men blør jo ikke, burde jeg ikke gjort det om det hadde gått opp? Til deg andre.. hehe takk for det, bryr meg ikke, vet guttungen min hadde det bra der han var. Men vet du hva som menes med at arret er sterkere om en stund? hva som eventuelt kan skje? bekymrer meg nå i ettertid siden jeg har litt vondt
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Ja burde hørt på legen.. men tenker ikke så langt når jeg drekker.. mistforstå meg rett.. men redd nå i ettertid om det kan være noe galt siden jeg har vondt.. men blør jo ikke.. ?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Neinei, ammer ikke.. Da hadde jeg holdt meg unna alkohol en god stund til
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Det er mulig at du har revna litt i arret. Hvis du føler ubehag bør du få en lege eller jordmor til å sjekke det. Det er mulig å fikse på det, jo før jo bedre. Det du virkelig bør bekymre deg over, er hvilke type mor du ønsker å være. Synes du at en god mor drikker seg full når hun har et spedbarn på under 2 mnd hjemme? Synes du at en god mor risikerer helsen sin fordi hun er så beruset at vurderingsevnen blir svekket? Det er spørsmål du bør stille deg!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 først og fremst.. hadde aldri drukket om det ikke var for at bestevenninen min fylte 18.. for det andre, jeg viste at guttungen hadde det bra der han var og drakk meg ikke så full at jeg ikke viste hvor jeg var, men at jeg kanskje ga litt f i hva lenge sa ang meg selv... Men kommer jo ikke til å drekke igjen på veldig lenge.. KUN pga guttungen.. burde kanskje ikke drukket så masse som jeg gjorde, men ikke noe jeg får gjort med det nå... så må bare lære av feilen, tipper du har gjort noe feil selv mens du har hatt unge? regner med du har det selv..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Selvsagt har jeg gjort og kommer til å gjøre feil, nettopp derfor oppfordrer jeg deg til å tenke grundig gjennom hvilke forandringer en baby kommer til å bety for livet ditt. Når man er ung, kommer det alltid gode grunner for å ta en fest. Når du har valgt å sette et liv til verden, har du også valgt å la hensyn til det livet komme først. Det er ikke mormor som skal passe på og oppdra ditt barn. Om du er voksen nok til å la dette være en engangshendelse, er det kjempeflott! Hilsen anonym over her.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Jøssenavn hva er dette for noe da? La være å svare om du bare vil lage kvalm for jenta. Selv har jeg nesten ikke revna noen av gangene og etter de første 2 barna hadde jeg sex etter bare 2 uker, og det var lite vondt både under og etter, men med sistemann ble jeg syk så da tok d lengre tid før vi hadde sex, ca 2 måneder tror jeg, og etter den gangen var det vondere, ømt og ubehagelig. det tok tid før dette gav seg, men det ble ok til slutt da. Om du er bekymret anbefaler jeg at du tar en telefon til legen eller eventuelt fødeavdelinga Og ikke hør på disse bedreviterne, såklart ungen har det fint hos moren din, og ærlig talt så er det da ingen krise at man går på fest selv om man har barn.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Det er ikke grunnen til at du drikker som er interessant, men at du i det hele tatt gjør det. Å gjøre feil er å ta på for lite tøy eller glemme å kjøpe bleier. En feil er ikke å drikke seg stupfull. Og du er forlovet, når står bryllupet? Man planlegger et bryllup, setter en dato, og dermed er man forlovet. Men når barn får barn, så ender det gjerne sånn.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 enig med 16:29... Som om dere hadde spurt om amming og barnepass om HI hadde vært 10år eldre?! Hun ser jo selv at det hun gjorde mtp sex ikke var det smarteste, og nå forsøker hun å spørre dere med noe mer erfaring istedenfor å være en av disse "bedreviterene" som skal klare alt selv. Ta dere sammen, har da sett 40åringer på byen med melkespreng før...jezzz.. (og før dere begynner, så er jeg 30år og tar meg gjerne et glass vin i helgene!) HI; Arrvevet kan gjøre vondt i opptil et år. Så det at du nå har strukket det litt, kan være nok til at det blir ubehagelig, selv om du ikke blør utvendig. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg bestilt en time hos gyn.lege så slipper du å lure siden det fortsatt gjør vondt. God bedring, og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Gud det er så harry å si guttungen!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #16 Skrevet 7. november 2011 I alle dager??? Får hun ikke engang være forlovet uten å måtte stå til rette her å fortelle om dato og alle forberedelsene? Jeg var selv forlovet uten noe dato jeg, tenke seg til. Og det i godt voksen alder! Jeg kan også finne på å ta en fest. Med første barnet gjorde jeg det når barnet var 3 mnd, og tenke seg til, jeg ammet! Det er vel ikke dermed sagt at jeg ikke klarte å oppdra mitt eget barn? Jeg blir rystet over holdningene til enkelte her inne...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #17 Skrevet 7. november 2011 "Gud så harry" er ihvertfall 10 ganger mer harry en å si guttungen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #18 Skrevet 7. november 2011 Alvorlig talt! Hva har det at hun har drukket seg full med at hun er mor å gjøre? Hadde dere angrepet fordi hun var borte fra barnet for lenge eller noe, hadde jeg forstått dere, selv om jeg hadde ment det var overdrevet. Men når det tydeligvis ikke er problemet deres, hva i all verden har alkoholinntaket med hennes evner som mor å gjøre? Hun var jo ikke full samtidig som hun hadde ansvaret for babyen! Skjerp dere!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #19 Skrevet 7. november 2011 Er det mulig?!? Hun spør om eventuel skade på arr og får slengt ut om barnevakt og fyll... Idioti, jeg hadde selv barnevakt to-tre ganger før hun ble 2 måneder. Hun lever enda... Skjerp dere! HI: er du veldig bekymret, ta og snakk med legen
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #20 Skrevet 7. november 2011 Takk for svar Jeg har ikke så vondt nå så jeg venter litt å ser så ringer jeg eventuelt legen min eller fødavdelingen i morgen
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #21 Skrevet 7. november 2011 Skjerp deg. For jeg regner med at det bare kan være én person som lager all denne kvalmen! Blir mildt sagt sjokkert.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #22 Skrevet 7. november 2011 16.52. De fleste av oss har større ambisjoner med barna våre enn at de skal overleve. Det er mye man ikke dø av, men som likevel ikke er god omsorg. Foreldre som fester er harry!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #23 Skrevet 7. november 2011 Greit moren min kun har vært full engang i livet sitt, da hun var 19 og at henne ikke liker alkohol nå, men hun må være den eneste jeg vet om som ikke rører no også.... Normalt og ta seg en fest engang i blant selvom man har barn... selvom man har fått et barn betyr ikke det at man ikke skal leve litt selv, men så klart kose seg en del med barnet også..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #24 Skrevet 7. november 2011 Kan man ikke feste når man er foreldre heller nå? Skal jommen høre mye før øra ramler av! Godt jeg ikke bor midt i tjukkeste bibelbelte, for da hadde jeg daua!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #25 Skrevet 7. november 2011 Det er så lite konsist i innleggene dine. Først skriver du at du drakk deg veldig full, så at du ikke drakk deg så full men bare ga litt faen, litt senere skriver du at du drakk masse. Hva er egentlig sannheten? Jeg føler mer at du er ung og ikke tør å stå for at du drakk deg full, noe alle og enhver over 18 har lov til i Norge. Og uavhengig om ungen din var hos mormor eller hos barnefar eller hvor enn ungen var - du har lov å drikke. Drit i de svarene. Problemet er når du blir for umoden til å svare sannheten... Når det kommer til det med at det gjør vondt kan det hende du har sprukket opp litt eller bare fått en hevelse, kanskje infeksjon. Gå til legen. Alltid lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå