Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Er blitt gravid men må ta det bort. Kan ikkje bære fram flere barn. Var til lege forrige mandag og han skulle sende brev til sykehus med "søknad" om abort. Har ikkje hørt noe etterpå. Tar det virkelig så lang tid ? Brenner meg i hjertet når jeg vet att ett lite frø i magen... Vil bare få det unngjort så snart som mulig så det slipper å utvikle seg mer. Hadde bare situasjonen min vært annerledes så hadde jeg beholdt det
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Ring og spør dem hvor lang tid det tar. Du sier ikke noe om hvorfor du ikke kan beholde det. Skjønner at det er et vanskelig valg, men du får velge det som er det beste for deg og alle parter innvolvert. Selv kunne jeg aldri tatt abort, men tror ikke jeg ville kommet i en situasjon der det ble nødvendig. Har snill mann med god lønn, (jeg er selv student men snart ferdig og da skal jeg ut i full jobb) og vi har bolig. Tar p-pille til samme tid hver dag og da er det 0 sjanse for å bli gravid. Men lett å være etterpåklok/moraliserende. Alle kan jo komme i en vanskelig situasjon. Har du noen å snakke med? Da blir det enklere uansett hva du velger. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Du har ikke hørt om voldtekt 14.52? Mange som har blitt gravid på den måten og da bør du senke din moraliserende pekefinger og fjerne dine utsagn om at dette aldri kunne hendt deg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Mange blir gravide på p-piller, så 0 sjangse er det ikke, det er ca 2% sjangse for å bli gravid på p-piller når de tas riktig. Til HI: ring direkte til gynekologisk på sykehuset du ble søkt til å hør. Det hender at henvisninger blir borte eller tar for lang tid. Og da er det bedre å purre på enn å vente forgjeves.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå