Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 kan legen hjelpe meg med å gå ned i vekt? våd å hjelpe meg å sette opp en mat-plan, diett eller noe lignende?? blir det dummt å ringe å bestille en legetime for å få råd å hjelp om vektnedgang? noen som har snakket med legen sin om dette før?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Legen er absolutt riktig person å snakke med=) Om han ikke kan hjelpe..så kan han henvise deg videre! Lykke til og bra du tar tak i det..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Nei, det er ikke dumt Bare ring å få en time du, så får du enten hjelp av legen, ellers blir du henvist til en ernæringsfysiolog. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Det er på ingen måte dumt å be legen om hjelp. Om legen ikke har så mye peiling kan du be om henvisning til ernæringsfysiolog. Det er ikke lett å skulle sette opp kostholdsplan for andre, det kommer an på kjønn, alder, høyde, vekt og aktivitetsnivå. Skal en lykkes må man også ta hensyn til hvilken mat du liker og hvor mye tid og energi du er villig til å legge i matlaging. Men et par gode råd på veien: -Spør deg selv hvorfor når du er på vei til kjøleskapet. Er du virkelig sulten, eller kjeder du deg bare. Evt. er det andre følelser du vil døyve. -Bestem deg på forhånd hvor mye du skal spise. Hvis ikke er det lett å spise for mye hvis maten er god. -Ikke ha rask og usunn mat tilgjengelig hjemme, heller ikke snop- -Del opp frukt og grønnsaker og sett på stuebordet når du setter deg ned for kvelden. Det er utrolig hvor godt det er med gulrot når det er lett tilgjengelig. Og du går ikke på kjøkkenet for å hente noe annet så lenge du allerede har noe på bordet. -Gå tur en times tid hver dag. Om du trener hardere vil du bli i bedre form, men ikke nødvendigvis gå ned mer i vekt. "ulvehunger" etter trening er en kjent "komplikasjon" ved slanking. -Tenk over hver dag hvorfor du ønsker å gå ned i vekt. Det bør være for din egen del hvis du skal lykkes...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Takk for svar! da har jeg ringt legen å fikk time 20 des. blir spennende
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Anbefaler deg også Grete Roede kurs. Det gjorde jeg for to år siden. Gikk ned 25 kg og fikk masse god hjelp og støtte av kursleder og ikke minst de andre jeg gikk på kurset med! Kjempe motivasjon!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 ja, det tror jeg på! er nokk lettere når man er flere ilag om det HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Lege er riktig sted og begynne. Bare vær obs på at det ikke er alle leger som har så veldig gode kunnskaper om ernæring. Be legen om å henvise deg til ernæringsfysiolog for å få hjelp med kosten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå