Gå til innhold

Utlendinger er vel like rasistiske som nordmenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det bare nordmenn som blir stempla som rasister hele tiden?Utlendinger (nå snakker jeg om muslimer og afrikanere) er jo like fæle dem. Bor et sted der det bor mange forskjellige nasjonaliteter og de som feks er marokanske vil ikke snakke med tyrkere for de liker ikke dem og det landet de kommer fra.

Og jeg har vært sammen med en gutt fra Syria og all familien hans og vennene hans kalte meg og alle nordmenn for potet..synes faktisk det er like provoserende som å bli kaldt svarting eller neger!! De har faktisk ikke noe bedre syn på oss nordmenn enn vi har på dem.

Og jeg mener ikke alle er sånn men det er mange !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, blant de største rasister her i verden er etiopere og japanere. Så vi nordmenn er ikke alene, og ikke alle av oss er rasister heller.

Synes det skal veldig lite til for å bli stemplet som rasist her i landet.

Skrevet

Jeg har flere utlendinger med forskjellig bakgrunn i min omgangskrets, og er vokst opp i et annet land selv, kom til Norge som voksen. Verken meg eller mine nære venner finnes rasistiske, MEN det er svært lett å skli i retning av generalisering i forhold til personer av en nasjonalitet eller tilhørighet til et bestemt land når man blir urettferdig behandlet eller angrepet. Jeg kommer fra Øst-Europa og fikk høre både personlig og via rykter at jeg bli kalt for "hun hora der", "importbrud", "sikkert tidligere prostituert som ikke skjønner noen ting", "kler seg som en hore" osv. Selv om jeg da var gift med min første kjærlighet, aldri flørtet med noen eller hatt mørk fortid. Da den ene bygdekjerringa sa til meg at jeg må tone ned klesstilen (bytte ut miniskjørt med joggebukse), så klarte jeg ikke dy meg og sa at jeg nektet å bli sånn som de norske damene i bygda som går i daffeklær, aldri steller seg og har 30 kilo for mye hele gjengen. Jeg skammet meg veldig over det, og tenkte at det var et utsagn på grensa med rasisme, men jeg fikk rett og slett nok dritt. Når et menneske blir uforskyldt mobbet og baksnakket av samtlige (norske) sladderkjerringer på bygda, er det lett å ty til generaliseringer.

Når det gjelder mangel på RESPEKT for norske kvinner som utenlandske menn ofte viser, er det noe annet. Disse norske kvinnene har ikke angrepet dem eller beskyldt dem for noe, de utøver sin kultur og sine normer her i Norge. Da jeg kom til Norge måtte jeg innrette meg etter norske regler, lover og normer. Jeg gikk ikke rundt og slengte "horebukker" til alle norske menn fordi det er mer vanlig å ha ONS eller lure jenter til sex her enn i mitt hjemland. Uttalelser gikk på konkret dårlig oppførsel av konkret mann. Når man kommer hit, må man føye seg etter majoritetens normer. Hvis man mener at normene her kræsjer med ens livssyn eller normeforståelse, bør man flytte et annet sted som man trives bedre i. Ikke unnskylde sine dårlige handlinger med at nordmenn er slik og slik.

Skrevet

Rasisme er å mene at en rase er overlegen en annen.

Rasisme er IKKE å være skeptisk til forskjellige religioner og kulturer. Problemet med utlendinger (i den grad det er noen) har ikke med utseende/rasen deres å gjøre men med språkproblemer og integreringsproblemer.

Er så fuckings lei at rasismekortet blir trukket HELE tida.

Og da er det isåfall like "rasistisk" at de ikke lar barna gifte seg med nordmenn osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...