Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg liker ikke at andre vasker undertøyet mitt, og har sagt fra til svigermor at hun ikke behøver vaske klær når hun er hos oss. Dette hører hun overhodet ikke på, og gjør det alikevel så fort jeg er ute av døra i 10 minutter. Nå sist sa mannen min "ikke vask tøyet, det kan jeg gjøre etterpå" hvorpå svigerfar blir kjempesint på mannen og sier at hun må jo få ha noe å gjøre (Hun kunne f.eks lekt med barna, eller tatt de med ut da...) Dette har pågått hver gang de er hos oss, i over 5 år. Jeg sier ifra hver eneste gang, og syns det er respektløst at hun ikke kan høre etter når jeg sier at jeg ikke liker det. Mine alternativer er: -Vaske alt til de kommer på besøk, og ikke legge noe i skittentøyskurven eller på vaskerommet (for jo, hun lukker opp og ser om det er noe tøy der) - Gjemme unna underbuksene mine (som jeg forøvrig ikke har flust av, og de er gjerne hos oss i 1 uke av gangen) - Eksplodere på henne slik at hun tar hintet -eller bare la henne vaske. Og jeg mener det når jeg ikke liker det, jeg føler det skikkelig ubehagelig at hun skal stå å riste trusene mine før hun putter de i vaskemaskinen (Ja, hun gjør det. Jeg har sett det) For å legge til, jeg VET at hun gjør det for å være grei, og jeg setter utrolig stor pris på at hun ønsker å hjelpe til!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Svigermor er et menneske man bare irriterer seg over, men aldri tør si noe til. Utrolig frustrerende! Men, tror jeg skal gå for den varianten jeg bruker på barna neste gang; Jeg sier det pent 1 gang, litt strengere 2.gang, og må jeg si det en 3.gang blir jeg SINT! HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Herregud, jeg ville bli fryktelig irritert! Ja, si tydelig ifra! Så ser jeg for meg at jeg ville låst vaskeromsdøra:-) Kanskje hun da tar hintet?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Så utrolig irriterende! Skal tro hva hun hadde gjort hvis du tok deg aldeles til rette i dine svigerforeldres hus og gikk til angrep på skittentøyet deres. Jeg vet jammen ikke helt hva jeg hadde gjort. Min svigermor er UMULIG å si fra til. Hun hører ikke etter og bare argumenterer. Akkurat som å si fra til en døv person som titter en annen vei. Hvis det ikke hjelper å få din mann til å si fra, så hadde jeg sagt fra litt hardere hvis du tror hun takler det uten å stryke mannen din fra testamentet. Eller så ville jeg rett og slett gjemt HELE skittentøyskurven på et sted hun ikke titter. Kanskje hun tar hintet da.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 enig med 11.25. lås døren! er ikke verre enn det!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Hengelås på skittentøyskurven? Ellers vil jeg anbefale å si noe slikt som "Jeg vet du gjør det for å være grei, men akkurat at du vasker undertøyet mitt synes jeg er ekkelt. Det blir for privat for meg."
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Jeg ville vært evig takknemmelig for å ha en slik svigermor for å være ærlig! Min svigermor er desverre pleiepasient.... Synes ærlig talt ikke det var så mye å henge seg opp i. Hvis hun har vasket undertøyet i 5 år allerede så er det vel ikke så mye igjen som hun ikke har sett--?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Hun synes antagelig ikke at det er noen big deal i å vaske andres undertøy. Kan egentlig ikke forstå hvorfor du synes det heller. Har man sett en skitten truse, så har man sett dem alle. Men du kunne jo si rett ut til henne at du synes det er pinlig og utrivelig at andre driver og sorterer gjennom trusene dine. At det er en del av ditt privatliv som du gjerne vil ha i fred.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Nja, jeg har til nå forsøkt å vaske alt før de kommer, og stikke unna undertøyet mitt. Men det blir litt mye å huske på sånn når de er her 1 uke eller 2. Selvsagt er jeg takknemmelig, men jeg føler at hun ikke respekterer det jeg sier. Jeg har sagt at det blir for privat, og at jeg bare vil at mannen og jeg skal vaske det, men hun bare fnyser av det å sier at det ikke gjør henne noe.... Neida, det er greit, men det gjør meg noe! HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Hvis hun er flink til å vaske klær, hadde jeg vært strålende fornøyd Men vi er alle forskjellige
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Jada, hun er veldig flink. Men som sagt, jeg føler at hun ikke respekterer meg når jeg sier ifra. Til sammenligning blir hun sur hvis jeg prøver å vaske våre klær når vi er på ferie der. Det vil hun gjøre. Hun kjeder seg så fælt, men alt hun gjør når hun er hos oss er å finne husarbeid å syssle med, eller sitter på facebook. Jeg syns hun kanskje kan bruke tiden på barna istedenfor å klage over at de kjeder seg... HI
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Dersom det er slik at du lar henne hjelpe til med/gjøre andre ting i huset, så synes jeg det blir litt sært å nekte henne å ta klesvaska. Da virker du rett og slett bare utakknemlig (selvom jeg forstår at du aldri har bedt om at hun skal gjøre noenting). Det blir liksom litt rart om du sier "det er greit at du vasker gulvet, men ikke ta klesvaska". Om det er slik at hun bare tar klesvaska og ikke gjør noe annet i huset så ville jeg A) eksplodert etter å først ha gitt beskjed om at du ikke liker det (som du har gjort) tømt kurven og lagt en lapp oppi der hvor jeg hadde skrevet noe slikt som "jeg sa du skulle holde deg unna skittentøyet mitt, vennligst respekter meg". C) Dratt hjem til henne og vasket hennes klær. Tviler på at hun ville likt det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 La henne holde på. Her er det generasjonsforskjeller det dreier seg om. Kan du ikke kjøpe deg noen flere truser og droppe å legge de til vask når hun er på besøk? Hvis hun ikke er der i flere uker da.. Så vasker du de selv, hvis det er et så stort problem. Hun kan godt komme hit og vaske tøy:)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #15 Skrevet 7. november 2011 Send henne hit, jeg har en skittentøyskurv som flyter over og null energi til å vaske selv....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #16 Skrevet 7. november 2011 Hun vil gjerne gjøre alt, hun. Og vi ønsker at hun kan være en gjest. Jeg føler meg som en fremmed i eget hus når hun er her, fordi hun tar over styringa. Jeg har sagt ifra at hun ikke trenger å gjøre noe, at det er hyggelig hvis hun kan sette seg ned med barna/oss og prate litt. Hun bestemmer hva ungene skal spise, hva vi skal spise, når vi skal spise, når vi skal i butikken, osv osv osv. Jeg klarer å svelge mye, men trusene mine vil jeg ha i fred! Som sagt får jeg ikke vaske mine egne klær når vi er hos henne heller. Og jo, hun er her i 1-2 uker av gangen siden hun bor et stykke unna (og jo, de er her ca annenhver mnd) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå