Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 Jeg har lært at man kan få et virus og dermed celleforandringer om man har hatt mange partnere. Betyr det at det er lettere å få livmorshalskreft om man har mange partnere.....? Jeg bare lurer.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Det danner seg ikke et virus fordi man har hatt mange partnere.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Ja man blir lettere smittet med HP virus. Har hatt celleforandringer pga viruset og har hatt rundt 30 partnere. Men ble smittet av viruset av en av mine første.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 jeg har dette viruset å hatt celleforandringer, har hatt 4 partnere, så trenger å være så mange partnere.. dette viruset er veldig vandlig, de fleste voksne har det, noen får symtomer, andre merker det ikke i det heletatt.. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/hpv-infeksjon-7884.html
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 selv om du har hpv virus behøver man ikke å få kreft.. det finnes så mange "typer" av viruset..
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 fant en annen link som kanskje er bedre http://nhi.no/sykdommer/kvinne/celleforandringer/livmorhalskreft-og-hpv-34141.html 09:42
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Hadde celleforandringer for et par år siden, men gikk tilbake av seg selv. Går nå til kontroll kun 1 gang i året. Har vel hatt mellom 15 og 20 sexpartnere i mitt liv (er 33 år)
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Hmm.. Der lærte jeg litt.. Takk for informative svar. Satt på spissen så betyr det at hvis to jomfruer møter hverandre, så er sannsynligheten svært liten for å oppleve dette? At begge kun har hatt 1 parner liksom? Det er smittsomt, men hvordan oppstår dette viruset liksom..?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 Det er nettopp pga dette at også gutter burde fått tilbud om hpv vaksine. Da hadde viruset vært svært sjeldent. Irriterer meg at bare jenter får tilbud om vaksine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå