Gå til innhold

Ulønnet permisjon og halv skatt i desember..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får min siste utbetaling denne mnd før jeg skal ha 4 mnd ulønnet permisjon. I desember er det halv skatt og det jeg da lurer på er om jeg har noen rett til å få "overskuddet" utbetalt denne mnd. Dette er jo ikke akkurat en julegave fra arbeidsgiver men noe jeg har skattet mer for resten av året. Ser nok for meg at jeg får mer igjen ved skatteoppgjøret, men håper håper;)

Noen som vet hvilke rettigheter jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ikke utbetalt lønn i desember så har du heller ikke krav på 1/2 skatt. "overskuddet" kommer på skatteoppgjøret.

Skrevet

Det var nok det jeg tenkte, ja. Takk for svar:)

Skrevet

Hehe, den var fin ;)

Nei, du har ikke krav på noen penger i desember når du ikke har noen lønn. Om du har betalt inn for mye skatt dette året får du de tilbake på skatteoppgjøret.

Skrevet

Har samme skatteprosent som alltid, så da blir det mer igjen ved skatteoppgjøret, da. Ser man vekk fra administreringen ang å skulle utbetale det ekstra man får i desember så er det vel ikke hakkende gale å tro at man kanskje kunne fått det utbetalt?;) Det er jo en ordning for at man har mer å rutte med i desember slik det er med feriepengene. Summen blir jo det samme om jeg får det ved skatteoppgjøret eller nå (bare litt mer bruk for det nå;))

Eller...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...