Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #1 Skrevet 7. november 2011 For noen uker siden prøvde jeg paracet stikkpiller for første gang. Etter det, har jeg foretrukket stikkpiller. Klarer ikke helt å forklare, men tror jeg er blitt litt hekta :-) Noen andre der ute, som foretrekker stikkpiller?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Jeg bruker stikkpiller hvis jeg skal ta for natten. På dagtid bruker jeg vanlige tabletter.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #3 Skrevet 7. november 2011 Stikkpiller tas vel fortere opp, men de tas også dårligere opp så de anbefaler jo å ta smertestillende gjennom magen da....
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #4 Skrevet 7. november 2011 Det er nok ikke så uvanlig, men folk snakker vel ikke så mye om det. På alle apotek selger de stikkpiller også for voksne. Veldig greit med stikkpiller om en feks har spysjuka.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #5 Skrevet 7. november 2011 Jeg elsker stikkpiller:) haha nå følte jeg meg rar. Men ja, jeg spurte til og med samboeren min her om dagen om han viste om man kunne få alt av medisiner i stikkpille format.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #6 Skrevet 7. november 2011 Tror du kan få det meste, men ikke antibiotika/pencelin. Av en eller anna grunn er mange på resept slik som ibux stikkpiller. Jeg undres hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 Ofte er stikkpiller reseptbelagt fordi virkningen er seinere og også mer uforutsigbar enn tabletter, man veit aldri hvor mye av virkestoffet man faktisk får i seg. Dermed er tablettene førstevalget, og unntatt reseptplikt for å avlaste helsevesenet for banale plager. Om man av en eller annen grunn mener stikkpillene er et bedre alternativ for en, drar man til legen for å få resept. Da får man også veiledning om bruken (som sagt mer uforutsigbar virkning). Det er jo også slik at 20 paracet er untatt reseptplikt, men ikke 100 pk. Han man plager over lengre tid, og dermed bruk for større pakninger, er det viktig at man går til lege.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 Jeg bruker det ikke. Men jeg ønsker meg veldig, veldig, veldig penicilin i stikkpilleform til barn!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2011 #10 Skrevet 10. november 2011 Jeg bruker voltaren stikkpiller nesten hver dag. Har også tabletter, men jeg og magen min liker best stikkpiller. Bruker tabletter hvis jeg skal noe sted uten toalett i nerheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå