Gå til innhold

6 uker på vei og allerede en liten mage?


FrøkenLilje

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er ca 6 uker på vei og føler at magen allerede begynner å vise..

Den endrer seg i løpet av dagen og på kvelden er den størst.

Ikke at den er så stor men jeg merker at det er noe :)

Noen andre som har det slik?

 

Men er det ikke litt tidlig å få mage? Mulig det bare er luft også..

Dette er vår første så alt er veldig nytt og ukjent.

 

Også lurer jeg på en ting til..hvor kjøper dere gode truser som ikke strammer over magen? Jeg kreperer snart av mine vanlige truser, stramt og ubehagelig.

 

Ellers er jeg i fin form, litt mer trøtt men det fikser man med ekstra søvn ;)

 

Setter stor pris på om andre vil dele sine opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er luft og oppbaast het som gjør at magen blir litt større...

 

det med truser her jeg lurt paa selv :P saa godt noen spør ;) Merker allerede at jeg bør se meg om etter nye truser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker truser fra Lindex. de har ganske store str, så da kan du kjøpe litt større enn du pleier, så strammer de ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok luft ja. Jeg også var sånn. Det har blitt mye bedre nå.

 

Jeg har også noen stringtruser fra Lindex, tror jeg. De er sammenruløet og har ofte ligget på disken. Det er blondetruser, men de strammer ikke i det hele tatt. Eller hipstere fra Pierre Robert eller de glatte hipsterne fra Divided H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vår første fikk jeg også tidlig mage. Det er livmoren som jobber der inne og skaper seg plass. Også produserer vi jo fostervann, mye luft, og magen blir litt tregere. Det er helt vanlig. Noen får mer enn andre. Har man litt mage fra før slik som meg så blir den fort stor. Det føles ihvertfall sånn. Om kvelden er den alltid størst. Du merker kanskje at puppene er tyngst om morgenen og om kvelden også? Selv er jeg 5 uker på vei og ser ut som jeg er 3 mnd! Men mitt utgangspunkt er litt annerledes enn ditt, for jeg hadde en fin bulk på magen fra forrige svangerskap:-). Men kos deg med magen din! Den er vakker og fin:-). Bruk tights og tunika så synes det ikke så godt:-).

Og når det gjelder truser så har jeg kun en enkel løsning. Dropp de! Jeg brukte ikke truser når jeg var gravid. Synes det var helt forferdelig med den strikken. Og stadig forsvant de opp i.... Dessuten er det fint å lufte litt i det området. Gravide kan ofte være utsatt for candida (soppinfekskjoner) og går du uten truser slik at det blir luft der nede minsker risikoen for å få sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med det meste du skriver her Hormonella. Og dropp trusene eller kjøp deg større. Jeg elsket de gravidtrusene jeg hadde med nr 1. De gikk langt over magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også 6 uker på vei og førstegangs! Jeg merker tydelig at det er ting på gang. Magen er litt mer opphovnet enn vanlig, ikke at den er blitt noe større akkurat, men fasong begynner å endre seg litt. Vet det er tidlig, men jeg tror nok du har rett i det (trenger nødvendigvis ikke å være luft). Har allerede bestilt meg mammabuske på nett - tåler ikke akkurat mye hvor linningen på dongeribuksa trykker. Har ikke noe spesielt trusebehov ennå, men tenkte jeg skulle gå for sånn skikkelig bestemortruse av sloggi - de ser så behagelige ut (spørs om typen synes det er så veldig lekkert, men hvem bryr seg vel om det ;-).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryr vi oss ikke om i det hele tatt:-). Pierre Robert har også noen fine i en blanding av silke, lycra og bomull som er en hipstervariant med søte og diskrete blonder på. De er så myke og fine at du ikke merker at du har de på deg. Og de har ikke strikk slik som vanlige truser har. Disse får du kjøpt i nesten alle dagligvare butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode trusetips ;)

 

Det er nok bare luft ja, for nå er magen like flat igjen som den alltid har vært. Så dette endrer seg for hver dag :)

Men brystene vokser i rykk og napp og de er såååå vonde!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn for meg også. Litt opp og ned med magen, så sikkert mye luft. men føler den er litt større enn den pleier å være...selv med luft, og jeg har gått opp 2 kg, selv om jeg er flink til å gå turer, og spiser normalt enn så lenge. Regner med det er en del vann i kroppen osv. spiser en del salt kjeks mot kvalme osv. Min første også, så alt er nytt. Jeg har vært og kjøpt meg masse hipstere på H&M i større størrelse. elsker de:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjenner meg igjen her! Ble helt stressa med engang jeg! Er i uke8 nå men magen har vært oppblåst i tre uker allerede.. Så i dag skal jeg på bukseshopping, for jeg orker ikke sååååå trange bukser nå! Får lyst til å leve i joggebukse! Ellers har jeg så mange blondehipstere og de er såå tøyelige så ingen problem der(enda)!

 

Magen min er også størst på kvelden, helt sinnsyk stor forskjell fra morgenen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...