Gå til innhold

Gravid 34 uker. Kontakte føden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele svangerskapet vært plaget med mye kynnere som er vonde og gir veldig nedpress.

Hver kveld når jeg er i hvile setter det skikkelig i gang. Har brukt rieteller.no i kveld og kynnerne er regelmessige. De varer i 45 sek. opptil litt over minuttet. Intervallet mellom dem er ganske stabilt på 6-7 minutter. Hatt et par som kom etter 2-3 min og lengste intervall var på 9 min.

Lurer på om jeg bør kontakte føden eller se det an. Har jo hatt flere slike episoder siste tiden hvor det roer seg etter noen timer, men blir så usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det over når du beveger deg?

En grei regel: Er man usikker så ringer man lege / legevakt / føden / sykehus. Om ikke annet for å få "ro i sjela".

Skrevet

Jeg ville ringt dem for å høre... Og er det forresten ikke noe med at hvis du tar en varm dusj vil kynnere gi seg, mens hvis det er rier vil det fortsette?...

Jeg ville uansett ringt føden for å høre om de har noen råd..

Lykke til :-)

Skrevet

Hvorfor ikke bare ringe de å høre?! Var selv usikker for en tid tilbake, og ringte tilslutt (etter mas ifra samboer og "forumdamer" ;) )... de var bare hyggelig og hjelpsomme på føden, det var bare å ringe hvis jeg lurte på noe! :)

Såpass rgm kynnere kan også påvirke livmorhalsen, og det kan jo være greit å sjekke...

Lykke til! :)

Skrevet

Det er ikke godt å si.. du må nesten lytte til kroppen din.

Jeg hadde det på samme måte som deg hele sv.skapet. Har ikke tall på hvor mange netter jeg sto opp med sterke kynnere som kom med jevne mellomrom..de begynte vel i uke 34 sånn skikkelig.

Men det var alltid bare kynnere, ingen rier.

Skjønner at du er spent og kjenner etter hele tiden.. tro meg, det gjorde jeg også 24/7. Men det er svæært vanlig og ha slike kynnere, faktisk så er det kjempebra, for livmora di får øvd seg til fødsel.

Har du født før?

Skrevet

Synes du bør kontakte føden, for et barn på 34 uker er ikke så veldig kjekt å plutselig føde hjemme selv om de vanligvis er spreke.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Ringte og snakket med dem og de ville ha meg inn til sjekk. Alt er bra med lille og jeg fikk beskjed om å ta det mere med ro og slappe av på sofaen de siste ukene. For barnets del er den mest kritiske fasen over med tanke på for tidlig fødsel, men det beste er å vente noen uker til. Har et barn fra før født uke 37+0.

Skulle komme inn igjen hvis jeg fikk flere episoder med regelmessige kynnere og nedpress.

Går å legger meg i rugekassa nå. God natt alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...