Gå til innhold

12 åring som er redd før å dusje alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet om dette før.. om noen husker det?

12 åringen er redd før å dusje og gå på do, lyset står alltid på, om det så er natt eller dag.. Vi har forsøkt med lange gardiner slik at ingen kan se inn, uansett det er umulig siden det er så høyt opp..

Vi må alltid sitte inne mens 12 åringen dusjer eller er på do...

Noen forslag på hva man kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva gjør ungen på skolen??

har ikke lest om dette før.

prøv med avvening, stå i døra noen ganger. stå rett utenfor etterhvert.

er det noen grunn til at ungen må ha dere der??

Skrevet

Dere må jo finne ut hva som er årsaken til denne redselen før dere kan sette iverk tiltak for å gjøre 12åringen tryggere.

Skrevet

Kan denne 12-åringen ha opplevd noe spesielt. Enten virkelig eller spøkelser?

Skrevet

...eller sett en film h*n ikke burde se?

Selv så jeg deler av "exorsisten" og "haisommer" som 11åring, og hadde store problemer med å gå i trapper og svømte ikke på dypt vann på mange år. Men turte aldri å si noe til mamma, fordi jeg fikk ikke lov til å se de filmene og var redd for å få kjeft.

Skulle ønske at jeg hadde turt så noen kunne forklart meg forskjellen på fantasi og virklighet, noe 11-12åringer har veldig vanskelig for å skille... :/

Uansett så er ikke dette helt normalt, og det er jo en angst der dere burde komme til bunns i...

Skrevet

Dropper å gå på do på skolen og dusje er frivilling der.

Vi har prøvd med "avvenning" men da kommer h*n etter.. H*n vil ikke si hvorfor, men det er bare noe "ekkelt" med badet får vi beskjed om.. En krok/hjørne, vinduet og døra mot gangen er værst. Vi har dusjforheng og gjort slik at det på en måte er umulig å se inn i dusjen.. og da man er på do ser man liksom rett på kroken..

Er rimlig sikker på at det ikke er en film h*n har sett, dette fordi h*n misliker å se på tv/filmer..

Hmm...

Skrevet

Med fare for å bli dømt som total "nutcase" her... Kan det være at han ser ting som ikke er der(for oss)?!

Det sies jo at barn er mye mer mottagelige for ting "imellom himmel og jord" en hva vi voksne er.

Forsøkt å snakke med en healer f.eks?!

Tro på hva man vil, men om alt annet er forsøkt så kan det vel ikke skade?! :)

22:10

Skrevet

Det kan jo hende.. men syns det er rart at det ikke bare er hjemme det er ekkelt å dusje/gå på do..

Hi

Skrevet

Er det noen her som også har hatt unger som har vært redde??

Skrevet

Det er vel såpass "unormalt" av en 12 åring at jeg tror at en barnepsykolog burde tatt en prat med dette barnet.

Skrevet

Hei! Vet ikke hva det kan være med din sønn, men noe lignende skjedde da jeg var barn. Riktignok var jeg yngre, seks år (rett før jeg begynte på skolen). Jeg gikk på do på turntrening, og da flommet doen over, med bæsj og alt. Jeg trodde det var min feil, og husker ikke hva som skjedde etterpå, antakelig ble jeg så redd at jeg koblet ut. Var i utgangspunktet et veldig sjenert barn. Uansett, etter dette gikk jeg ikke på do med mindre de voksne tvang meg. Jeg begynte å bæsje på meg igjen, fordi jeg utsatte og utsatte å gå på do.. Hmmm, nå fikk jeg følelsen av å ha svart deg i en tidligere tråd..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...