Sanna28 Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Håper noen her inne kan svare meg. Må sende søknad i kveld - senest i morgen. Jeg hadde skrevet en CV ferdig, men så ble jeg usikker på om jeg har gjort det riktig. Man skal skrive arbeidserfaring/utdanning med det siste først/øverst. Men jeg har jobbet flere steder parallelt - og et par av jobbene har jeg fremdeles. Hvordan skal jeg sette det opp da? Gjelder det kronologisk etter når man begynte å jobbe der? Arbeidserfaringen har følgende årstall: 2009 - 2010 2007 - 2011 2005 - d.d (er vikar der nå også). 2005 - 2006 1989 - (oktober) 2011 Spørsmålet er om det er riktig sånn det står der eller om det skal settes opp etter når man begynte å jobbe der og samtidig sorteres etter når man sluttet der. (Hvis noen skjønner hva jeg mener). Bør man unngå å nevne måned? Jeg er usikker på om jeg skal ha med oktober eller ikke i årstallet 2011.
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 7. november 2011 #2 Skrevet 7. november 2011 Jeg ville satt det opp slik du har gjort det nå, men året du startet kronologisk. Regner med at du skriver en liten "oppsummering" bak med alt fra arbeidsgiver, tittel og en kort stillingsbeskrivelse. Og hvis du blir kalt inn til intervju, så går de stort sett alltid gjennom CVen din, slik at du har muligheten til å forklare hvordan og hvorfor du f,eks har hatt to jobber samtidig. Når det kommer til bruk av mnd versus årstall, synes jeg du burde være konsekvent over hele linjen. Ikke skriv oktober hvis du ikke skriver mnd andre steder. Lykke til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå