Gå til innhold

Han kan vel ikke kreve 5050?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et parn sammen på 2,5 år. Faren har aldri vært noe spes interessert i henne, selv om han selv mener noe annet. Må han være med barnet mer enn noen timer om gangen, så er det okking og stønning. Det er så krevende!! Jeg står nå på kanten til å ville ta ut seperasjon, men redselen for at han skal kreve delt holder meg tilbake. Han er IKKE noe flink til å oppdra. Bare jeg er borte tre timer, så står huset på hodet. Han har null kontroll/interesse av noe som helst. Jeg kan ikke fordra ham enkelt og greit. Går ikke inn på hva som har skjedd her, men det er ille. Mannen er som et barn å regne. Han er ikke snill. Han kan fint gå rettens vei for å få viljen sin og det har ikke jeg råd til. Han gjorde det med et særkullsbarn. Han mener at fedre er like gode omsorgspersoner. Det kan så være, men HAN er ikke noe god. Ikke pusser han tenner på barnet dersom han er trøtt, han gir ikke alltid kvelds fordi h*n "jo har spist middag for to timer siden liksom".

MEN han er kjempesjarmerendes utad og kan snakke folk trill rundt. Heldigvis har jeg et bilde jeg tok av barnet etter at han kastet meg i gulvet mens jeg holdt h*n. Jeg vet jeg burde stukket for lengst!!! Jeg er bare så redd for at han skal få være lenge av gangen sammen med barnet vårt.

Jeg har begått den største feilen ever når jeg involverte meg med denne mannen. Jeg hater meg selv for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han kan kreve 50/50, men det er ikke dermed sagt at det er slik det blir, det er ikke han alene som bestemmer. Før dere får ta ut seperasjon må dere til mekling, blir dere ikke enig om samværsavtaler der så kan det ende i retten

Skrevet

Og antagelig sto du ved hans side og heiet han frem under rettsaken. Mente han var superpappa som buirde få være mest mulig med barnet sitt. Så rart med det der; alle mener noe annet når det er ens eget barn;)

Og ja, han kan kreve 50/50 og han kan kreve omsorgen. Skal han til rettsak blir det om omsorgen da retten ikke dømmer 50/50 til barn under 7 år.

Skrevet

Han kan kreve det, men ettersom (om det du skriver stemmer) du har vært primæromsorgsgiver i hjemmet så vil han aldri få 50/50 siden en slik deling ikke er anbefalt barn under 3 år.

Velger han å ta det til retten så er sjansen liten for at han vil vinne frem. Det er mange kriterier som ligger til grunn for at det skal dømmes en slik fordeling og særlig når det gjelder barn under 7 år.

Fedre kan selvfølgelig være like gode omsorgspersoner som mor, men når denne faren ikke har brydd seg nevneverdig om barnet frem til nå så bør barnet bo fast hos mor og ha samvær med far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...