Gå til innhold

Har dere noen spesiell julefroktost/lunch på julaften?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundstykker med oster, røkelaks og eggerøre, evt sild og reker til mannen.

Grøt til lunsj

Skrevet

Lunsj julaften: Sylte, hjemmebakt lefse og hjemmebrygd øl.

Skrevet

Sønnen min og jeg pleier å ha loff med laks og eggerøre og sen eldste mens vi sitter i stua og ser på barnetv. Som drikke har vi julebrus:-) dette pleier vi å ha i ti tiden..

Skrevet

Sen eldste = sennepsaus, dumme iPad med Stavekontroll..

Skrevet

Vi pleier å ha enkel, sen, frokost før vi drar i kirka, men vi smugsmaker litt på rull og brytebrød =) Man skal være skikkelig sulten når ribba kommer på bordet kl 5.

Skrevet

Julaften tar vi bare en skive i hånden om morgenen. Barna har jo julestrømpegodt som skal fortæres også:)

Kl. 12 spiser vi grøt så det blir jo en tyngre lunsj.

1. juledag derimot- da har vi en stor og lang julefrokost med masse godt og hjemmelaget mat. Vi lager feks leverpostei, fårerull, sylte og sennep:)

Skrevet

Vi har en stooor julefrokost.. Røyka laks, kabaret, eggesalat, diverse juleskinker/julerull/ og gode senneper, julegräddost, melk, juice, en god julekaffe og julete, bordet fylles med godsaker og er nydelig dekket med jul!! Ungene eeeeelsker å komme ned til julefrokosten, etter å ha sittet foran julebarnetv med strømpene sine!!

Skrevet

Her er det ingenting spesielt, iallefall ikke frokost. Da er jeg som oftest alene. Hvis det er tid blir det mandel-i-grøten seinere på dagen, hvis ikke tar vi den på lille julaften.

Begge foreldrene mine jobber alltid på julaften om morgen, og sambo har vært ute hele natten og brøytet, eller er ute fremdeles og brøyter og kommer hjem i 12tiden. Så julaften får en rolig avslappende start her med tv-titting :)

Skrevet

Julebrød med brunost/gräddost i 12-tiden. Blir dårlig med tanken på risgrøt, men kunne godt tenke meg en rømmegrøt-tradisjon :)

Skrevet

Sild i forskjellige varianter og god ost, f.eks. gradd ost. Alltid pent dekket og stearinlys og hele pakka:) Koselig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...