Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg gleder meg jeg. Skikkelig. Når jeg tenker på julaften, så fylles jeg av god-følelser. Jeg kan nesten lukte pinnekjøttet og kålrotstappen, høre barnelatteren, kjenne den varma atmosfæren, glitringen fra treet... Når dagen er der, har jeg masse sommerfugler i magen, og jeg nyter hvert sekund av dagen. Frokosten, Askepott, unger med tindrende øyne, treet, luktene, julegrøten med mandel i, spenningen som bygger seg opp, kle seg fint, lage og spise julematen, desserten, la ungene fylle gaver under treet, gå rundt treet, åpne gaver, spille spill, spise julekaker... men best av alt, være med familien og bare kjenne i hele meg hvor heldig jeg er. Føler at andre voksne synes julen bare er stress, og at dette er en dag for barna. Men det må da være flere enn meg som gleder seg like mye til julen nå, som da dere var barn?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Helt enig. Vi har omtrent de samme tradisjonene Jeg gleder meg ikke på samme måte som da jeg var barn, men på en god voksenmåte. Julen fikk ny mening etter at jeg fikk egne barn
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Julen er magisk!! Elsker julen! Så for meg er den absolutt like sjarmerende!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Julen er helt MAAAGISK. Jeg anbefaler deg å melde deg inn i Juleglede.net. Et eget juleforum for oss julegale
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Ja, jeg synes julen er magisk. Julaftens kveld, når roen virkelig har senket seg. Helt fra jeg var barn har jeg alltid vært oppe en tur i løpet av natta og bare tatt inn synet av juletreet, tittet litt på gavene, spist en klementin, og bare følt roen, før 1. juledag med vanvittig god frokost og gooooood tid. Det jeg derimot har skikkelig mye i mot, er jul i adventstida. Hos meg varer jula fra julaften til 20. dag jul.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Ja, elsker virkelig jula. Masse koselige tegnefilmer på tv, rød og varm lys over hele leiligheten, koselig stemning og julesanger. Elsker det.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Vi har "jul" i adventen. Det vil si vi koser oss skikkelig med forberedelsene. Julemusikk til kakebaking, julefilmer med julebrus og klementin, juleverksted og grøtfest med familien. Men julepynt og tre kommer ikke opp før 23.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Ja jeg elsker julen, men tenker ofte også på de som er alene eller har det vondt i julen:(
Gjest sug lut Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 Jula er null stress, kun kos. Selv om hele desember er full av ting er det da positive ting, alt av fester og avslutninger og middager og gavekjøp og pynt og vask og baking og forberedelser - folk som snakker om stresset med jula kan da fint bare la være. De bør i det minste holde kjeften.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 Jeg digger jula. Jeg elsker å handle inn julegaver, jeg elsker å pynte og bake og skape tradisjoner med barna. Jeg saumfarer julemesser og markeder og elsker Steinerskolen ene og alene på grunn av julemarkeder:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå