Gå til innhold

Siden det er så mye prat om hunder! Se hit..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos ei venninne i går.. og de har en hund.. en terrier..

Hunden ville leke med en hundeleke og da det begynte.. stilte mannen til venninna mi seg slik at han var på lik linje som hunden, stirret hunder i øyene og flekket tennene.. Og om noen barn hadde sett han da, hadde de blitt skremt, han så helt gal ut i ansiktet... og oppførte seg ikke noe bedre...

Venninna mi ba han gi seg flere ganger, mens han bare sto der og flekket tennene helt til hunden snudde seg og gikk..

Mye rart? Er dette vanlig? At man flekker tenner til bikkja og later som man er helt gal?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo hundeeiere som dette som forklarer hvorfor det blir så mange tråder om gale hunder!

Skrevet

hender jeg leker slik med min 3 år gamle hund selv :) noe hun elsker, vi lekesloss og småbiter hverandre så det høres ut som vi dreper hverandre. men hun er godt trent og med en eneste gang jeg sier "nok" stopper hun helt opp å gjerne sleiker meg på hånda... så om hunden blir gal av slik leking er helt opp til om hunden har god oppdragelse eller ikke ved siden av :) hunder er smarte, og man kan leke med dem på mange måter, de skjønner veldig ofte mer enn man skulle tro.

Skrevet

jeg testet dette nettopp på min hund, hun sleiket meg bare i ansiktet... syntes bare jeg var rar egentlig tror jeg.. :)

Skrevet

Jeg leker ofte sånn med bikkja mi , en Staffordshire Bull Terrier. Tre ganger er jeg blitt henta i ambulanse, og sist sa legen at hele strupen min nå er så porøs at ett eneste bitt kan være nok til at den kollapser for godt.

Men jeg klarer bare ikke la være, det er en forferdelig morsom lek.

Skrevet

Mener ikke at man ikke kan leke slik da.. men så jo reaksjonen til både mannen og bikkja.. Han så jo ikke normal ut da.. Tilogmed venninna mi sa det var nok, og enda gadd han ikke gi seg..

Greit om det gjøres på lek men :P

Skrevet

Man skal ikke stirre dyr inn i øynene sånn. For en hund så betyr det at han blir utfordret. Greit at eier har høyere rang enn hund, men syns det er en klosset måte å være med hunden sin på.

Skrevet

Jo 22:45. Den som er flokkleder kan trygt se sin underdanige hund inn i øynene. Andre, bør ikke prøve det!

Hunden blir utfordret og dermed også oppfordret til å gi seg. Det er helt normal hundepsykologi.

Min hund kan være tøff, men gir seg ved opprettholdt øyekontakt. Da er grensen nådd!

Skrevet

ja, vi kan fint se hunden vår inn i øynene mens vi gjør det, hu blir på ingen måte farlig, det hender hu begynner å leke, men hu skader oss ikke fordet... man skal kunne se sin egen bikkje inn i øynene uten at det skal være farlig. det er alltid hun som ser bort, det er sånn det skal være.

Skrevet

Åh hærre gud, det hadde jeg aldri tort, hvis bikkja vår faktisk skada oss... vi lekesloss skikkelig og det kan gå hardt for seg, men hu biter ikke så vi får sår osv hvis vi sier au hopper hu unna, men det er din hund så om du tør det er jo det opp til deg, er utrolig moro å lekesloss med de :)

Skrevet

Nei, sånt syntes eg ikkje er greit altså. Hunden blir jo kua på heilt feil måte. Ein ting er å stirre sin egen hund i augene, men å flekke tenner høyrest litt overdrevent ut.

Ein dag me var på stranda med hunden vår gjekk ho bort for å snusa på nokre folk og mannen i den familien gjorde det du nettopp beskreiv i tillegg til å stå lene seg framover, før han tok eit aggresivt steg mot hunden min. Ho blei heilt hysterisk, bjeffa og hoppa rundt, var ikkje noko godt. Samme folkene hevda at dei hadde god greie på hund, og at min trengte litt kustus. Var så sint at eg freste!

Vil ikkje overraske meg om hunder som blir "oppdratt" på den måten er dei samme som plutselig blir psyco og går til angrep...

Hunder forstår jo forskjell på lek og alvor, men dette HI beskriver er jo ikkje leking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...