Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg bare lurer litt på hva andre synes om situasjonen jeg nå skal beskrive. Stedatteren min er 11 år og hadde problemer med magen så hun ikke greide å spise noe særlig. Det var fredag, og vi har våre "rutiner" på fredagskveldene, det er idol og taco eller noe annet god mat. Vi har to andre barn også. Jeg lagde kebab den kvelden, men faren til jenta syntes at vi ikke burde spise noe spesiell fredagsmat da siden hun ikke greide å spise, men jeg synes at det er for drøyt. Alle har vel magetrøbbel innimellom, og det er jo ikke slik at hun aldri kunne spise kebab igjen senere? Og hva skal andre spise da? Er det skadelig for henne å se at vi spiser god mat når hun ikke kan spise pga. magetrøbbel? Dagen etter, altså lørdag, så dro jeg og de to barna mine på besøk til oldemor. Det er en ganske lang tur, og vi var ikke tilbake i byen før i 9-tiden på kvelden. Vi hadde ikke spist siden tidlig på dagen, hadde ikke spist middag, og jeg syntes det var sent og slitsomt å skulle dra hjem og begynne med middag. Jeg tenkte vi kunne svippe innom Burger King og ta med noen burgere hjem for enkelthets skyld. Men da jeg ringte samboeren min for å spørre om de skulle ha burgere fikk jeg beskjed om at jeg kunne glemme å ta med burgere dit for datteren hans var fortsatt ikke bra i magen og kunne ikke spise burger. Skulle vi ha burger fikk vi spise dem på Burger King. Jeg er ikke sikker på hva vi kunne fått lov til å spise hjemme (fiskepinner?), men det ble ihvertfall til at jeg satt med to unger på Burger King en lørdagskveld i halv ti-tiden. Mitt valg det selvfølgelig, men jeg synes faktisk vi kunne fått lov å komme hjem med dem. De andre ungene er 7 og 2 år. Hva gjør andre familier når ett familiemedlem er syk med f.eks. omgangssyke eller influensa? Gjør dere det som dere pleier å gjøre (så fremt den syke får omsorg og hvile selvfølgelig) eller tar dere spesielle hensyn med mat og sånn? Får ikke de barna som er friske spise den maten de vil, lørdagsgodteri o.l? Jeg kunne forstått det hvis det gjaldt en mindre unge, men hun er tross alt 11 år. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Hahaha! Du tuller?? 5 barn i huset her, og er 1 syk blir det ikke mat på resten heller;-) Neida, tuller jo bare. Hadde glatt tatt med meg maten hjem ja! Eller hadde eventuelt bedt far om å lage noe lørdagsmat. Om hun hadde vondt i magen, hadde hun vel ikke noen matlyst heller? Synes mannen din virker helt merkelig, og hadde gitt blaffen i hva han sa:-)
lillespire <3 Skrevet 9. november 2011 #3 Skrevet 9. november 2011 Hehehehe resten av familien kan ikke sulte pga at en unge er syk vel??? Her kommer snart nr 6, så viss den får kolikk så kan ikke de andre spise mat med kål, løk ol. for det kan ikke jeg spise da ))))) så da blir det null taco i helgene iværtfall !!! hehe nei ærlig talt, om en er syk, så må resten av barna få lov til å kose seg når det er helg :-) Å jeg hadde tatt med unger å burgere hjem å satt oss i stua å kost oss, med god samvittighet, så lenge den syke hadde fått tilbud om mat/drikke. H*n må selv avgjøre om maten frister.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2011 #4 Skrevet 9. november 2011 Hadde vorte full krig i heimen her om "halve" familien skulle styre resten så til dei grader. Uakseptabelt. Barnet som er sykt må selv få velge om det orker mat, dersom ikkje så får det vil ha mat. MÅ dei andre få ete maten sin i fred i Heimen. Herre GUD for en kneppt mann!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2011 #5 Skrevet 20. desember 2011 Jippi. Rart han ikke hadde middagen klar til dere kom hjem, eller laget klart til kvelds.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå