Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Vi har en liten diskusjon på gang her i huset..... Mannen mener husets 7-åring bør få egen pc i julegave. Gutten bruker pc til spill, og maser relativt ofte om å få låne pappaens pc. Pappaen vil gjerne ha sin egen pc i fred og ønsker derfor at han får egen. Jeg synes det er for tidlig at en på 7 år får egen pc - han har ikke helt evnen til å vurdere bruken av den eller å ta ordentlig vare på den. Jeg ser ikke helt for meg at det akkurat blir mindre mas om pc-bruk om han får en egen. Hva mener dere andre om saken?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 8-åringen min kjøpte egen for bursdagspengene sine da hun ble 8 år. Vi kontrollerer når den blir brukt og har foreldrekontroll på den. Synes det var greit å gjøre, dagens barn har et helt annet forhold til teknologi enn det vi hadde! Jeg visste knapt hva en pc var før jeg var 14 år.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Min fikk i den alderen. Pc er et verktøy, ikke bare spillemaskin. Der har man faktisk en haug spillekonsoller å velge i. Det er ingenting som tilsier at spill på pcen er bedre enn konsollspill. Poenget er likevel at det er dere voksne som bestemmer hvor lang tid han bruker på pcen. Ser du for deg at han kommer til å spille flere timer pr dag når han får egen pc, ja da har du tapt allerede.. Den innstillingen bør du ikke ha! Så..jeg har ikke noe problem med å la gutten ha pc. Hvis han ikke overholder tidspunkt - tar jeg den! Enkelt og greit;) Forskere sier at håndskriften kommer til å dø ut i skolen om ikke mange år, like greit å lære barnet ditt å taste før de får oppgaver med hjem fra skolen. Her begynte det i 4 trinn, men dette blir tidligere og tidligere.. De må også laste ned typewriterprogram på egen pc for å øve å taste bokstaver..nei, kjøp med god samvittighet hvis du klarer å være streng når det trengs..for de dagene kommer også!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Min datter fikk pc når hun var 6. Det var ikke en ny pc,men en laptop som ikke holdt mål for voksne lenger. Hun er ikke på nett annet en når vi kopler til. Hun bruker den til spill. De starter med pc i 1 kl her vi bor.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Datteren min fikk min gamle pc når jeg kjøpte ny i februar i år, da var hun 6 1/2 år. Det hjelper ikke at hun har sin egen, hun maser om å få bruke min likevel...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Vi tenker å gi neste jul, da vil sønnen vår være 6,5 år. Synes det er bedre de får pc tidlig enn mobil. Siden de skal bruke pc på skolen etterhvert. Mobil er jeg imot siden det kan gi hjernesvulst, så det kommer vi til å utsette så lenge som mulig.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Når de har råd til å kjøpe seg selv (f.eks når de er 13 og har jobbet som avisbud)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 5.klassingen min fikk til bursdagen sin (10-års dagen), har skikkelig foreldrekontroll på den og hadde satt begrensninger på bruken om det hadde blitt noe problem. Men han er en skikkelig ute-unge så det er ikke noe overbruk av pc, likevel greit at han har sin egen til skolebruk, spill o.l. Da han fikk egen ble det selvfølgelig et evig mas fra lillebror som ønsket seg han også, så han fikk til 8-års dagen sin. Det fungerer greit her i huset, de bruker den mest til spill og til å høre på musikk, men bruker også It's learning hvor læreren legger inn linker til matteoppgaver, lek og lær spill osv alt fra 1.klasse. De har hver sin mini-PC.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Alle barna her har egen laptop. Minsta fikk nettopp og er 5 de to største er 12 og 7 , eldste fikk til hun begynte i 1 og nummer to fikk sin når han var 5 som minste fikk nå!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Herregud min sønn er 8 1/2 og har ennå ikke fått seg pc. Er ifølge denne tråden litt unormale vi?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå