Gå til innhold

Hva synes du om navnet Shirley?


Anbefalte innlegg

Skrevet

kjenner du noen som heter det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det passer på et innfødt barn. Men hvis man har aner som tilsier bruken er det ok.

Så her om dagen et norsk par som har kalt babyen Maddox.....sorry, blir feil på innfødte barn! Roper Angelina Jolie og Brad Pitt lang vei..

Skrevet

i Norge synes jeg det blir teit, for du kan jo ikke uttale det "på norsk"? kommer du til å si "shørli" eller kommer du til å uttale det Shirley, som det skrives? Eller kommer dere til å uttale det på engelsk? Det kunne gått i USA e.l., men liker det desverre ikke spesielt godt da heller...

 

Kjenner ingen som heter det, men selvfølgelig... synes dere det er fint og det passer til barnet deres, eller om det er til en hund eller om det er oppkalling - så selvfølgelig kan det gå. Men jeg ville nok aldri brukt det navnet selv :) Eller, kanskje på en hund... hehe

 

Når det er sagt.. Så ville jeg sikkert ikke reagert på det om noen kom og sa "Hei, jeg heter Shirley! " men jeg hadde sikkert tenkt at hun var amerikansk e.l. :)

Skrevet

Jeg kjenner ingen som heter de, og hadde jeg blitt kjent med noen som het det hadde jeg tatt det som en selvfølge at det var en innflytter fra et engelsktalende land.

 

Greit navn, men ikke med to norske foreldre og "Hansen" til etternavn om du skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...