Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 man slipper unna egenandel på ting som er svangerskapsrelaterte plager jeg våknet og tisset rent blod en dag, ble jo livredd for at det var noe med barnet og sa fra om dette. fikk komme ned og leverte urinprøve 3 + på blod og 3+ på protein. men slo ikke ut på uvi hun ga meg likevel behandling på uvi siden jg var gravid. lyttet og til hjertet på foster trodde ikke jeg skulle betale men fikk en fakktura på 300 en uke etterpå kontaktet legevakten og de hadde skrevet det var uvi og dette var ikke sv skap relatert MEN testen slo j ikke ut på UVI! hun ga meg bare beh. på det fordi jeg var gravid og man kan få blod i urin når man er gavid på grunn av press på urinveiene..det er vel da sv skaprelatert eller hva ?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Ja, der er jeg enig med deg. Var selv hos legen (fastlegen min har "legevakt") pga mistanke om uvi... Tar div prøver, og sender inn til dyrkning. Betaler ingenting for det. Så dette ville jeg tatt opp en gang til med de. Evt send inn en skriftlig klage (bare synd at det tar så lang tid å få svar på)...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 fikk besjed om å ringe tilbake når sjefen var der...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg slapp å betale noe da jeg var på legevakten for lungebetennelse. Han sa det var på grunn av at det bare var 5 dager før ul termin. Jeg måtte bli bedre før fødsel og det var da viktig i forhold til det. Jeg syns vel det var rart at du skulle betale.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Du fikk da hjelp, hvorfor gnåle om usle 300 kr?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Jeg måtte også betale endel pga uvi i svangerskap hos fastlege. Siden jeg var gravid var det ikke så mange forskjellige typer AB jeg kunne få. Uvi ble langvarig og jeg endte opp med mye styr i 4mnd. men som helsesekretæren sa. Det går jo an å få urinveisinfeksjon selv om man ikke er gravid. Så det kommer vel an på øye som ser. Når man skal betale eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #7 Skrevet 7. november 2011 jegkom på legevakta med blodpropp og ble sendt videre til sykehus i ambulanse. er ikke i noen risikogruppe ellers. jeg måtte også betale 300 for legevakt besøke
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #8 Skrevet 7. november 2011 0207 her. hadde blodpropp i lungene
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #9 Skrevet 7. november 2011 02:07- Hvis det var fordi du har lav AT-aktivitet(antitrombin),som meg, så er det en svangerskapsrelatert komplikasjon og skal egentlig ikke belastes deg...
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Jeg har aldri betalt før når jeg gått på legevakta når jeg har vært gravid uansett hva som feiler meg.. Men med andre ord måtte jeg plutselig betale 300 kr for jeg ble henvist til kirurgisk poliklinikk på grunn av hemorider jeg fikk under svangerskapet. Undersøkelser for hemoridene på legevakta el hos fastlegen betalte jeg aldri for.. Hadde selv UVI og betalte ikke heller no da
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #11 Skrevet 7. november 2011 Oii. Jeg var til legevakten da jeg var gravid, pga jeg ikke hadde kjent liv på et par dager (var forkjølet, han mente at babyen hadde fått viruset også, og var slapp). Noen dager senere fikk jeg regning på 250kr som jeg betalte. Men kan vel ikke klage nå, er over et år siden, hehe
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 0207 her. fikk høyt Hemoglobinmengde i blodet i løpet av svangerskapet. de mente at det og det faktum at blod størkner fortere som gravid gjorde at jeg fikk det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Herregud, er det egentlig noen big deal?
Anonym bruker Skrevet 7. november 2011 #14 Skrevet 7. november 2011 send klage til fakturaavdelingen på dette, enkelt og greit. Du fikk behandling tilpasset graviditet, og det ble altså med en feil ikke krysset av på svangerskapsrelatert - noe det skulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå