Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg har et barn på 4år, han har ingen. Da jeg begynte i ny jobb for 3år siden, var det i nabokommunen, ca 20minutter kjøretid hver vei fra der jeg bor nå. Der jobber jeg enda. Jeg møtte drømmemannen da, via jobben. Han er bosatt der, og jobber der han og. VI har nå være sammen i to år, og snakker om å flytte sammen. Han vil jeg skal flytte ut dit, og jeg er åpen for det. Jeg trives her, og jeg får 2min kjøretid til jobb. MEN; da flytter jeg 20min unna barnefar, og familien min. Og hvis jeg tar valget om å flytte dit, så føler jeg at jeg binder meg opp til å bo der i 15år fremover, dersom forholdet tar slutt. Jeg kan ikke bare ta med meg datteren min å flytte tilbake, om hun er godt etablert i skolemiljø, får venner den nye plassen osv. Slik det er nå, er jeg ikke avhenig av å ha "barnevakt/hjelp" av mine foreldre, da jeg og kjæresten min allitd løser det sammen. Foreldrene hans hjelper også om det skulle være behov for det. Men om det blir slutt, har jeg ingen til å hjelpe. Jeg har ikke et stort nettverk der ute, og vennene mine bor her jeg bor nå. Mamma mener det er langt unna, og er litt furten pga det. Jeg er redd barnefar setter seg på bakbeina, da han ikke har bil, og det blir vanskelig for han å kjøre og hente. Kjæresten min og jeg er innstillt på at vi skal kjøre henne til bf, og hente etter samvær, ikke noe problem. Jeg elsker han, han elsker meg, og jeg tror ikke det kommer til å bli slutt. Men man har ingen garantier i livet, mye kan skje.. Det som holder meg tilbake er at jeg ikke "har noen" om det skulle skjære seg..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Det beste hadde vært om din kjæreste flyttet til deg. Hvorfor vil han ikke det? Er det kun pga reiseveien, synes jeg han burde ofre såpass for deg, ditt barn og barnefar. 20 min er ikke lang reisevei. Synes faktisk det er egoistisk av han å forvente at dere skal flytte.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 20 min er ikke langt da. Er 20 min fra oss til bf og, og vi bor i samme kommune, min mor og far bodde 12 timers kjøring fra hverandre...fikk det til å funke og.... sett dere ned med bf og presenter løsningsforslag...han kan forøvrig ikke nekte deg å flytte om barnet har fast bosted hos deg
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 20 minutter? Hva er det da? Ingenting.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Hvorfor kan ikke han flytte til deg? Ville nok ikke flyttet om jeg var deg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 20 min. er jo ingenting.. Jeg gjorde det samme,har flyttet ca 25min vekk fra der jeg bodde med mitt barn.Hun går i bhg på "gamle" plassen,og tanken er at hun skal gå på skole der med tiden.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 20 min med bil unna familien din?? 20 min???? hva er det da???
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Takk for svar. Det er mer praktisk ift jobb å bo der. Vi slipper reiseveien, han har en jobb hvor han gjerne må innom kontoret en søndag, eller senere på kvelden, så det blir mye kjøring for han. Jeg trives for godt i min jobb til å slutte. Jeg trives her ute. Det eneste som holder meg tilbake er "hvis det skulle bli slutt". Ikke det at jeg trenger mye barnevakt/hjelp. Det har kun skjedd hvis uten varsel, om jeg blir forsinket pga trafikken fra jobb. Det slipper jeg jo nå. På en annen side blir datteren min større med årene, og det er ikke så mange år til hun kan gå hjem fra skolen selv. HI
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 For 20 min lager du problem utav ingenting. Snakk om at en fjær blir til fem høns
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 20 minutter kjøretid....? Hva er problemet? *ser på deg*
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 "Ikke har noen" fordi de er 20 min unna?? 20 min??!?? Tuller du???????
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 Dette må da være et tulleinnlegg????? Flytte 20 min lenger borte? Tror du mangler en del som tror at det er et seriøst problem!!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #13 Skrevet 6. november 2011 20 min er da ingen reisetid. Mannen må stadig innom jobben og han har minimum 30 min kjøretid når det er lite trafikk. Ellers tar det mellom 45 min til en time. Jeg må ta buss til jobb og har 50 min hver vei. Familie bor enda lenger unna, men de og vi drar da på besøk uansett. Skulle ønske vi bare hadde 20 min reisevei. Det er jo ingen ting. Jeg syns du er rar som overhode må tenke over det.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #14 Skrevet 6. november 2011 Poenget her er vel at en evt flytting vil gjøre det mer komplisert for barnefar både med tanke på reisevei (har ikke bil) og at barnet må skifte miljø -ny barnehage og skolekrins, det vil vel også være vanskeligere å få spontan hjelp av familien sin feks ved henting/bringing enn det sikkert er nå. Synes det er flott at du tenker deg om pga dette. Mener fortsatt at det beste er at kjæresten din flytter til din kommune:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #15 Skrevet 6. november 2011 Ser ikke problemet i det hele tatt jeg altså. Det er snakk om 20 minutter... Ser den med at du "binder deg for 15 år", for det gjør du på mange måter med hensyn til datteren din. Men igjen, 20 minutter...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #16 Skrevet 6. november 2011 Jeg trodde helt seriøst at det var en skrivefeil og at du mente at du flyttet 20 MIL fra barnefar og familie ellers:) Men 20 minutts avstand er jo ca 2 mil - ikke mer enn mange (inkludert deg selv) pendler hver dag. Jeg skjønner godt at du og din nye samboer flytter nærmere jobb, som du jo pendler til hver dag, og heller tar ansvar for å bringe barnet til og fra samvær med barnefar. Det er godt at du vurderer alle utfordringer ved å flytte, men avstanden tror jeg du kan ta det helt med ro mtp:) Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #17 Skrevet 6. november 2011 20 minutter? Og du lurer? Så klart har du hjelp om det blir slutt. Den er bare 20 minutter unna.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #18 Skrevet 6. november 2011 jeg syns din kjæreste burde flytte til deg. du har en på 4 som da må bytte barnehage. mye mer praktisk for deg og ungen om kjæresten flytter til deg. han har ingen som han deler foreldre ansvar med, trenger barnevakt av.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #19 Skrevet 6. november 2011 Herregud, hi.. Unnskyld at jeg ler av deg. Men dette må være noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Vi snakker om 20 MINUTTER og ikke 20 MIL. Mener du seriøst at du brenner alle bruer til hjemstedet ditt, familien og venner om du flytter 20 minutter unna??? Kan ikke venner og familie sette seg i bilen og kjøre til deg, hva er problemet? Og at barnefar ikke har førerkort er da ikke ditt problem. Fint at du tar det med i betraktningen, men du skal da ikke legge opp livet ditt etter eksen? Han får skaffe seg førerkort da, om det blir så forbanna vanskelig for han.. Får på følelsen at du er veldig ung og dramatisk av deg, håper jeg tar feil...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #20 Skrevet 6. november 2011 Takk for tilbakemeldinger. Jeg snakket med barnefar da jeg hentet etter samvær i ettermiddag. Jeg la det frem, og sa at vi skulle stille opp med henting og bringing. Det gikk fint, han sa det var dumt, men at det kom til å ordne seg:) Har tenkt på dette siden i sommer, så jeg tror jeg hopper i det, drømmehuset er til salgs og:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå