Gå til innhold

Er dette lovlig?? Gjelder i forhold til arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fagarbeider dvs hjelpepleier og mitt vikariat går snart ut. Sjefen har gitt en ufaglært kontrakt på 12 måneder og i tillegg noen ekstraoppgaver jeg mener ikke vedkommende kan få.

Har ikke jeg som fagarbeider rett på ny kontrakt når den gamle går ut såfremst de har fagarbeidere og ansette? Må si jeg reagerer på at en ufaglært får 12 måneders kontrakt når det er faglærte som burde bli prioritert!

Er medlem i fagforening og kommer til og ta opp problemstillingen der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, dette er ikke lov er jeg ganske sikker på.

Dette må du ta med fagforeningen med en gang. Dersom stillingen din er en faglært stilling som feks hjelpepleier eller omsorgsarbeider, så kan ikke den gies til en ufaglært... hvilken stillingskode har du? Det står på lønnslippen ofte, den stillingskoden skal gies til en som er kvalifisert til å jobbe i en slik.

Skrevet

tror det spørs paa hva de evt har lyst ut... hvis det staar f.eks at vi setter lit til egnethet, kan de faktisk gaa forbi deg hvis de mener den ufaglaerte er bedre egnet til stillingen, og du kan risikere aa bli udyktiggjort som fagarbeider i den stillingen...

MEN hadde det vaert jeg somn ble forbigaatt paa den maaten, hadde jeg gaatt rett til fagforbundet og gjort stoooor sak av det!!

Skrevet

Altså jeg har tatt nytt medisinkurs selv om det jeg hadde sist var fra 2008, har fått opplæring på hjemmerespirator, samt hjemmedialyse og dette er ting assistenten/ufaglærte ikke kan utføre.

Kjenner jeg blir forbanna og lurer på om dette er en bevisst strategi for og få meg irritert?? Stillingen er heller ikke utlyst da avd.leder påstod at det var blitt noe rot med utlysningen derfor var den utlyst internt og da fikk den ufaglærte tilbud om og få stillingen, men trodde det kun gikk for 3 måneder:(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...