Gå til innhold

Nicolai eller Nikolai?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nikolai synes jeg :) Kommer fra det russiske Николай så er jo K på russisk også!

 

Dessuten er det ifølge SSB vanligere med Nikolai enn Nicolai, og vi har ingen tradisjon for å bruke C for K på norsk

Skrevet

Jeg syns Nikolai, men egentlig er det litt samme med det navnet. Det kan staves på så mange ulike måter at man uansett må si hver gang hvordan det skal staves. Selv stavet jeg sønnens navn "Nicolay" og det angrer jeg på. Så unødvendig tungvint!

Skrevet

Jeg synes det er hipp som happ jeg. Min sønn heter Nicolai men kunne like gjerne ha hett Nikolai.

 

Velg den versjonen du liker best.

Skrevet

For meg så blir det Nicolai eller Nikolaj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...