Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Hvor høye er dine? Pr. år. Sitter med budsjett ifbm nytt hus, men har aldri eid hun før og aner ikke hva jeg kan forvente her. Kommunens sider er også lite informative....
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Gå inn på finn.no. Det står på første side under alle salg av hus. Sjekk hva de ligger på i din kommune, dette er veldig forskjellig! Sjekk eneboliger hvis det er det du skal kjøpe. Billigere til leiligheter. Går feks på kvm osv.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Skal stå på kommunen sine nettsider. Eventuelt bør du jo bare ringe kommunen å høre. Det er enorm forskjell fra kommune til kommune hva avgiftene er, så det hjelper deg lite hva andre betaler.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Står ikke et pip om det her... Har ikke sjekket alle, men en goood del hus...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Hmmm.. ok. Har ringt kommunen, og de kan gi meg satsene. Men de kan ikke gi f.eks. et stipulert forbruk på vann og andre ting, så det er i grunn litt vanskelig.. Nettsidene til kommunen står det bare hva avgiftene dekker, hehe Får spørre noen kommende naboer, de vet forhåpentligvis
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Så dumt at ikke meglerne opplyser om det da? Her gjør de det med alle boliger, bor ikke i Tromsø forøvrig.. Her er et eksempel, sjekk prisdetaljer: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=31419027
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Jeg har gammel enebolig - 16 000 kr årlig. Mor har nyere enebolig og mye større, men annen kommune - 10 000 kr. Så forskjellig kan det være...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Syns ikke det var såå forskjellig da.. prosentvis ja, men det ligger liksom i samme leia... Jeg vil vite om jeg må sette av 500 eller 5000 i måneden liksom. Jeg har ingen peiling. Mulig jeg kan få bedre svar om jeg ringer en megler. Vi bygger nytt, så ingen megler involvert i huset vårt. Takk for tips folkens
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Har hørt om store hus med nesten 30 000 kr i komm.avgifter, men det er ytterst sjeldent. Tror du kan sette av 2000 kr pr mnd, og ha litt god margin da:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Ok takk! Da tar jeg det som utgangspunkt Vi har jo uansett buffer, så det er ingen krise om vi overstiger noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå