Gå til innhold

bleieslutt og barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva dere synes jeg kan forvente av oppfølging i barnehage med dette. Jenta vår blir snart to år. Allerede i sommer begynte hun så vidt noen ganger å tisse på do (litt tilfeldig). De siste to ukene har hun plutselig skjønt greia. Denne helgen, og også ettermiddagene siste uke, har vi latt henne gå helt uten bleie her hjemme. Tisser nesten hver gang vi setter henne på do, og sier også fra selv når hun må. Dette er flere ganger i timen. (Drikker utrolig mye vann). Er jo kjempegøy at hun får det til, ikke mange uhell. Men også nesten "fulltidsjobb" her hjemme, må jo minne henne på det veldig ofte, og være beredt til å sette henne på do umiddelbart når hun sier fra selv. Så langt har vi vel hatt to-tre uhell denne helgen, ellers har hun tisset på do alle gangene. Tar på bleie når hun skal sove eller ut å leke.

For ca en uke siden sa jeg fra i barnehagen at hun har begynt å tisse på do og bedt de følge opp. Har fått èn tilbakemelding på at hun har tisset på do der. Vil ikke mase og har ikke spurt mer. Bare sagt et par ganger til at hun er kjempeflink hjemme.

Jeg kan jo ikke forvente at de skal spørre henne flere ganger i timen og la henne gå uten bleie. Og det er jo "feil årstid" med tanke på alle klærne. Men jeg har ikke lyst å vente til sommeren med bleieslutt, når hun virker ganske klar nå. Men er det dumt å drive med dette bare hjemme og ikke i barnehagen?

Takknemmlig for innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet flere år i bhg og vi følger barna på do når de slutter med bleie.. Mange ganger maser vi om de må tisse og når de sier ifra selv så slipper en av oss voksne det vi har og følger på do =)

Skulle bare mange at barnehagen følger opp, alle liker en bleieunge mindre =) =)

Jeg synes du skal snakke med ped.leder og si at du ønsker at hun ikke går med bleie inne på dagen i bhg, men at det kan vøre lurt å ta på bleie KUN når de skal ut!!!

At de følger dette opp og at dere som foreldre tar med MASSE skift til henne, for uhell må man regne med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...