Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Vi sitter og planlegger årets julegaver til de som har alt. Vi er glad i å gi bort spiselige julegaver, og de er glad i å få dette - men hva skal vi lage i år? Andre år har det hovedsakelig gått i konfekt o.l. Forslag til noe som er godt og som har god holdbarhet? Har selvfølgelig googla fram en del, men er usikker på hvor lang holdbarheten er på mye av det. Oppskrifter, gjerne utprøvde med godt resultat, mottas med takk!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 sjokoladekarameller bruker å være en hit, men det faller kanskjei gata med konfekt? jeg har gitt det i flere år nå og det er alltid godt mottatt, tar gjerne en liten ting i tillegg da kransekake julekaker
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Fenalår som dere har laget selv er jo supert. Vet ikke om det er for sent å lage det nå, men om det er det er det jo en ide til neste år. Spekepølser, einerøkt laks, sjokoladekjeks, hjemmelaget likør, tomat sild og annen sild...........
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Soltørkede tomater, oliven eller ost, nedlagt på glass sammen med chili, hvitløk og olivenolje. Da mener jeg en av tingene altså, ikke alt i et glass ;-) Hjemmelaget pesto er også godt, men holder ikke såå lenge..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Forskjellige eddiker og oljer, altså smaksatt med forskjellige ting, chili, hvitløk, urter, bringebæreddik, osv
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Jeg skal lage julekurv til mine foreldre med masse godt i. Aner ikke hva jeg skal ha oppi ennå, men litt godt å spise og litt godt å drikke..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Drops og kjærlgheter - alltid en slager! Der har dere allverdens muligheter, og kan velge farger, smaker, former osv helt selv - kun fantasien kan stoppe dere dessuten smaker det kjempe DIGG!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Jøss, her var det mange gode forslag! Takker Hjemmelaget drops er jeg enig i at er kjempegøy å både lage og gi bort - smaker nydelig og kan legges i søte små poser. Blir alltid satt pris på også HI
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Jeg tar en halv kilo ordentlig marsipan (altså ikke first price eller lignende) og blander inn en teskje eller to med romessens. Smelter Dronningsjoklade, og dypper marsipankulene i det og legger det i kjøleskapet. Det er himmelsk godt, og svært enkelt. Eller, du kan trykke ut en halv kilo marsipan på benken. Bare lage den litt flat og lang. Deretter legger du skiver av nougat (skjær med ostehøvel) over, og ruller sammen. Del opp i biter. Jeg er gift med en konditor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå