Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Det virker som at ingenting er bra nok for dere damer her inne Nå refererer jeg til innlegget hvor HI (og andre) klager på spesielt helgepappaer som skriver på fb at de har kost seg med barna sine, gått tur, vært i lekeland etc.. Det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest tråden er at dette ikke er "gode statuser" å poste på fb. Hvis man ikke kan skrive hva man gjør/har gjort/skal gjøre; hva i alle dager kan man da skrive? Hva slags statusoppdatering er "godkjent"? Jeg kan selv finne på å skrive hvor fryktelig lykkelig jeg er fordi jeg har en fantastisk mann og et herlig barn, eller hva vi skal senere eller har gjort tidligere. Kunne sikkert funnet på å skrive "Kost oss med deilig lunsj og nå skal jeg bake boller med gullungen! :)" e.l. Jeg skriver sjelden statuser men kan allikevel finne på å skrive "klissete" statuser når jeg først gjør det, eller "skrytestatuser" som det blir kalt her inne(ala DEILIG Å ENDELIG VÆRE FERDIG MED HUSVASKEN!) Jeg pleier også å gratulere nære venner og familie med bursdag e.l. på fb statusen min, men det betyr ikke at de ikke får gave eller at jeg ikke gidder å ringe dem... ... og jeg vedder på at det er flere enn meg som oppdaterer på fb innimellom Men til dere som "aaaaldri" oppdaterer på fb: hva synes dere er passende for en status da? "Hei alle sammen, hvordan har du det idag? kommenter under!" hahaha
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Hvem bryr seg om hva dib-damene mener? Om jeg har noen dibbere på FB så regner jeg med at de kommenterer på statusen min når de mener at det jeg skriver er upassende, dust eller teit.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Jeg bryr meg ikke om dib-damenes sterke meninger, men jeg lurer på hva de tror fb-statusoppdateringer er til for ja de sier heeelt sikker ifra i kommentarfeltet om de synes statusene våre er fryktelig dumme: "Dette var en dum status og jeg synes du skryter for mye! Mvh. DIB-dame." hehehe
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Vel, jeg regner med at om noen av mine venninner finner statusene mine dumme så er de tøffe nok til å si fra direkte istedenfor å løpe inn hit å sutre om det. 11:27
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Hvis du har 40 venner er det jo fullt mulig Men da henger de helt sikkert ikke på dib i det hele tatt
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Har man ikke noe spennende å meddele, er det lureste taushet eller å legge ut en link til en video eller en artikkel. De som virkelig har et aktivt liv, kan jo legge ut spennende statuser som: "Skal spille i Bergen i helga", "Har lagt ut bilder fra Londonturen". Mange legger ut bilder fra fjellturer og slikt. Om det er interessant spørs litt på kommentarene, og om det er personer du ønsker å se bilder av.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 alle statuser vil være teite dersom man kjenner personen som skriver den og det lyser falskt av den.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Jeg tror alle er litt forskjellige. Jeg vil mye heller lese om kosestund med barna (selv om det kanskje er en glansbildestatus), enn å se 10 linker til musikkvideoer. Sjelden har alle vennene samme musikksmak som deg, så å lasse ut masse linker har ingen verdi for meg... Syns ikke man skal legge seg så mye opp i andres statuser jeg, kan man ikke bare skjule de statusene man ikke liker da?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 synes det er alright å lese litt om hva folk bedriver tiden med jeg da men er kanskje bare jeg som er rar
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #10 Skrevet 6. november 2011 Jeg bryr meg fint lite om hva folk her inne synes er passende som status på FB, og til en viss grad hva folk på vennelista mi synes også. Jeg tenker selvfølgelig på hva jeg skriver, det skal ikke være støtende, i overkant utleverende osv., men jeg kan skrive alt fra såkalte "skrytestatuser" (a la "har bakt boller, vasket gulvene og ryddet. Deilig med en hvil." "Har jogget tur i regnet." osv) til mer PR-rettede statuser i sammenheng med yrket mitt.. Det viktigste, synes jeg, er å ha litt varierte statuser. Jeg har noen venner på FB som utelukkende er negative. Det synes jeg er trist. Noen utleverer seg selv (og barna) vanvittig mye også. De skriver f.eks ting som de fleste kanskje ikke har lyst til å høre om.. Andre skriver utelukkende overdrevent positive ting, ordtak om hvordan man skal bli lykkelig osv. Det synes jeg blir litt falskt, særlig hvis jeg vet at personen egentlig sliter med en del ting. Da er det bedre med "kjedelige" statuser om hva de har gjort iløpet av dagen. FB handler jo enormt mye om å fortelle om seg og sitt liv, og høre om andres, så synes det blir teit med "regler" om hva man skal og ikke skal skrive. Det er opp til en og hver, men det er lov å bruke sunn fornuft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå