Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Fikk satt inn hormonspiral for noen uker siden. Har hatt småblødninger jevnlig, men nå er det umiskjennelig menstruasjon på gang. Er ikke det litt merkelig? Kan det tyde på at noe er galt eller at spiralen ikke virker som den skal? Gubben begynner å bli lei av å måtte vente også...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Jeg mistet ikke min mensen, så det er ikke alle som gjør det. Men kan nok være greit å få sjekket om den er der, for første gangen jeg fikk satt inn hormonspral hadde den falt ut uten at jeg merket det. Jeg oppdaget det ikke før jeg plutselig ble gravid!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Det er nok ingen automatikk i det. Noen er heldige og mister mensen, mens andre får det i lange baner. Jeg hadde spiralen i fire år, og siste året var det helt grusomt. Hadde mensen i opptil tre uker, og kunne gjerne gå bare en uke uten. Tilslutt orket jeg ikke mer, og byttet til kobberspiral. Nå har jeg mensen i en uke og tre uker uten, syklusen er stabil og mensen kommer stort sett alltid på dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg har hatt den i snart tre år, og hatt mensen hele tiden. Ikke alltid like mye blod osv hver gang, men reglemessig hver måned :-(
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Ikke alle mister mensen med den nei. jeg syns vel du/dere er vel utolmodig når dere etter bare få uker er lei. Jeg blødde først i 4,5 mnd etter at jeg satte den inn og har siden hatt mensen som normalt i 7-8 dager hver gang. Som det står i pakningsvedlegget du skulle lest FØR du satte den inn kan du blø opp til 6 mnd etter innsetting og ha mensen som vanlig. De fleste hører vist bare det de vil. At de KAN miste mensen om de er heldige.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Jeg mistet mensen, men hadde småblødninger innimellom i et par mnd. Plutselig nå har jeg blødd i snart 2 uker Er redd for en "spontanabort", om jeg kan kalle det det. (befruktet egg som ikke har greid å feste seg til livmorveggen...? vet ikke om det regnes som SA) Beviser jo isåfall at spiralen funker da.. Men det er ikke alle som mister mensen, det er individuelt. Selvom mange mister den..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 OK skjønner. Det var mannen min som blir lei av å vente da. Han trodde vel vi kunne sette igang med en gang, og nå synes han det ble lenge uten sex, og så kom mensen på toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå