Gå til innhold

Hadde du følt

Anbefalte innlegg

Skrevet

skuld (dårlig sanvittighet) i at ein som låner mopeden din td i 3 timer og døde i ein trafikk ulykke ved og bruke den ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok følt skyld, ja. "Hva om jeg ikke hadde lånt den bort?" og slike ting.

Det er ikke rasjonelle tanker for man bærer ingen skyld, men jeg ville følt det slik likevel....

Skrevet

Nei, så lenge personen hadde førerkort kan man ikke belastes for dette.

Skrevet

Nei. Når du låner bort noe forventer du at de tar godt vare på det og leverer det helt tilbake.

Er personen ikke skyld i ulykken er det personen som kjørte på ham/henne som bør ha dårlig samvittighet. Ikke du som har lånt bort mopeden.

Så om du føler skyld, kan du bare prøve å glemme det raskest mulig. Du har ingen skyld i det som har skjedd og trenger ei heller ha dårlig samvittighet. Bruk heller kreftene dine på sorgen og ev. å stille opp for familie og venner :-)

Skrevet

Nei det blir på samme måten som jeg låner kjøttkniven vekk. På heim turen stromplar han og kjører kniven opp i hjerte. Skal du få medskuld for det da ?

Skrevet

Nei, ikke ordentlig skyld. Men ubehag, så klart.

Skrevet

Ikke om jeg hadde mitt på det tørre og viste at personen hadde lov til å kjøre moped, kunne kjøre den, brukte hjelm osv osv

Skrevet

Det er jo ikkje ditt ansvar så lenge du låner vekk er det han som låner sitt problem om han vil ha hjelm eller ikkje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...