Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 I løpet av årene har jeg pådratt meg gjeld på ca 100 000kr. Er ikke noe kredittkort men bare regninger generelt. Jeg betaler ikke ned på noen av regningene i mnd for jeg vet rett og slett ikke hvor jeg skal begynne. Har forskjellige saker hos den ene og andre inkasso firmaet og det er så mye rot i papirene. Har ca 13 000 og leve på i mnd og det skal gå til barnehage, husleie og mat. Er det ingen sted jeg kan få hjelp til dette? Samle sammen alt og nedbetale, eller får hjelp til å få oversikt hvor mye alt er til sammen?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Ta kontakt med NAV. Ikke for å få penger, men de kan bistå med økonomisk rådgivning samt at de kan hjelpe deg med å få en oversikt over gjelda og forhandle frem levelige avtaler for deg.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Du må iallefall starte å se på det før det går for langt. Det er flott at du har innsett at du trenger hjelp til å få kontroll:) Ta kontakt med NAV, de kan hjelpe deg. Men du kan gjøre litt selv også. Ring alle inkassoselskaper du tror du har gjeld til, og spør hvor mange saker det er som står i ditt navn, saksnr og sum. Skriv ned dette på et ark å ha med til NAV. Da viser du litt ansvar!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Tusen takk for svar, da tar jeg kontakt med NAV på mandag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå