Gå til innhold

Sitronvann for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker å ha sett en tråd her inne for en stund siden..

Var noe om å drikke ett glass vann med endel sitronsaft i før man spiste frokost eller noe sånt... (husker jeg riktig eller var det noe mer?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, et glass med en halv sitron. Varmt kokt vann.

Men vet ikke om jeg tror så veldig på det, da flere sa de skulle starte - og begynte. Det må være snart to uker siden og det har ikke vært mer enn en oppfølgingstråd så vidt jeg har sett. Og det var kanskje et par-tre som nevnte de hadde hatt nedgang. Hvor er de 10 andre som startet??

Kom igjen, hvordan gikk det jenter?

Skrevet

Takk! :)

okey, har prøvd med kaldt vann i ett par dager nå da.. Smaker iallefall godt!

Skrevet

Bruk varmt vann du, da tar magesekken opp væsken raskere. Den trenger ikke bruke tid på oppvarming:)

Skrevet

Jeg har tatt det i to uker nå og er superfornøyd!

Har ikke gått ned i vekt, men det var ikke meningen heller for min del. Jeg ville prøve fordi jeg sliter så med oppblåst mage som føles stinn og ubehagelig, det har blitt MYE bedre. Fordøyelsen er bare så bra nå og magen er flat og fin, står ikke som en ballong lenger :)

Skrevet

jeg prøvde dette, men syns det smakte dritt så det ble kun den ene morgenenen jeg drakk det. Trener heller og drikker herbalife :)

Skrevet

Jeg har såvidt begynt denne uken, så vi får se om en ukes tid hvordan resultatet er :) har bestemt meg for å ikke gå på vekten før jeg har gått på kuren i minst to uker ;) Men det smaker godt, og om det hjelper på vekten eller ei så hjelper det ihvertfall på å kvikke meg til om morgenen!

Skrevet

Har selv merket at det muligens metter litt før en eventuell frokost

Skrevet

Jeg har også begynt med sitronvann. Vet ikke helt om det funker, for har bare drukket det noen dager. Syns jeg leste at det skal gå en halvtime mellom vannet og frokosten, og det er et problem for meg, for innen jeg har klart å presse ned det sure vannet, har alle de andre spist opp frokosten, og jeg blir sittende alene. Kinkig.

Skrevet

Jeg har gjort dette nå i 2 uker. Mannen min også.

Og vi føler at det har skikkelig renset hele kroppen vår :) Har kommet veeeldig godt på do, begge to. Og vi er ikke så oppblåste lengre:) Men vi har nok ikke merket det på vekta så veldig, men er veldig fornøyd likevel:)

Skrevet

Kan man drikke dette når man er gravid? Ikke for å slanke seg men for å ikke være så oppblåst. Er gravid i uke 32.

Skrevet

Jeg drikker konsekvent vann med presset sitron og cayennepepper i gjennom hele dagen. Lager en flaske på morgenen som jeg har med.

Man merker ikke dette direkte på vekta, da må man spise færre kalorier enn man forbrenner, men det renser kroppen og gjør magen og huden min friskere.

Skrevet

Jeg har drukket dette i en uke nå, og har gått ned ca 700g. Magen er blitt mer stabil, jeg haster ikke lenger så mye på do, og trenger ikke å gå like ofte.

I starten smakte det fryktelig surt, nå liker jeg det:-) Jeg bruker bare sitronsaft fra flaske.

Skrevet

Hvor mye sitron fra flaska bruker du da?

Jeg sliter fælt med magen, og har lyst til å prøve dette :o)

Skrevet

jeg bare skjønner ikke hvorfor det skal funke med sitron og vann? Vann før måltid er jo gammelt nytt, da fyller man opp magesekken.. men hvilken effekt skal sitronen ha?

Skrevet

Her er den store hemmeligheten for å gå ned i vekt:

1. spis vanlig og variert men MINDRE enn du har pleid å spise. F.eks 2/3 så stor middagsposjon og 1 1/1 brødskive til frokost i stedet for 2. Litt tynnere lag med smør osv. Spis deg aldri stappmett

2. og/eller beveg deg mer, gå minst en halvtime om dagen, gjerne mer! Gjør noe du synes er gøy, som å danse, gå på ski, svømme, karate, et eller annet du synes er morsomt og lystbetont og som ikke føles som trening.

et annet tips: bestem deg for at du ikke skal spise etter en viss tid på kvelden (f.eks kl 7 eller kl 6). Blir du sulten etter det drikk et glass vann. Evt ta et eller flere epler. ikke noe annet

Lykke til!

Skrevet

11.39

Ja du kan drikke sitronvann når du er gravid! Ingenting farlig med sitron

Skrevet

Det er jo dritsurt, men det hjelper med sugerør. Da sparer vi også tennene for den sure sitronen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...