Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Og jeg begynner å bli rimelig nervøs nå, det kan vel være rimelig farlig, selv om det bare lekker litt om gangen..? Grunnen til at jeg tror dette, er at jeg har så vanvittig mye utflod, som lukter kjemperart. Aldri hatt utflod som har luktet sånn før. Det lukter litt snålt, nesten som leverpostei.. Høres det rart ut? Avogtil, når jeg går med ett truseinnlegg i over to timer, lukter det svakt sæd. For en mnd siden var jeg på føden på grunn av dette, der hun sjekket med en vattpinne i skjeden. Dette slo ikke ut, og hun tok en UL i tillegg, der alt så greit ut. Noen som har ekstra mye kunnskaper om fostervann her? Er det mulig at jeg lekker så lite at det rekker å danne seg nytt før det blir kritisk? Syns jo denne lukten er så spesiell..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Ja, det dannes hele tiden nytt fostervann, enten det man har absorberes av kroppen eller kommer ut via en åpning i barrieren som fosterhinnene står for. Men der det er en åpning hvor noe kommer ut kan noe komme inn også. Dermed øker faren for infeksjon. Du bør få dette undersøkt mer nøye. Det er helt vanlig å ha mye utflod i svangerskapet, men den skal normalt sett være luktfri og hvit uten klumper.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Jeg fikk også beskjed om at det ikke var lekasje, men viste seg senere at de tok feil og at det var det likevel.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Men hvordan skal jeg få sjekket dette mer nøye..? Jeg har vært to ganger på føden, og den siste gangen ville hun ikke sjekke eller noe, hun snakket kun med meg. Tror de har litt inntrykk av at jeg er hysterisk eller noe. Skal jeg dra på legevakt, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 2342 var HI. Du som hadde lekkasje, hvor lenge hadde du gått med dette? Og hvorfor hadde de ikke oppdaget det..? Hvordan fant de det tilslutt ut..? Takk for svar=) HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Sett inn en tampong. Blir den våt utover det normale, får du mase på føden igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Hm. Jeg tenkte akkurat det samme i dag, at utfloden min luktet svakt sæd. Og at den er mer tyntflytende! Lurte på om det kunne være fostervann...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Det tror jeg ikke vil si meg så mye, for jeg lekker ikke så mye.. Og det kommer bare avogtil, kanskje en gang i løpet av en dag. Huff, vanskelig dette.. HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Da tror jeg neppe du lekker fostervann. Da ville det nok kommet mer veske.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 2350; Fostervann kan minne om svak sæd lukt, så du burde sjekke det ut.. Forhåpentligvis har du flinkere jordmødre der du bor enn jeg har=) HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Hodet er festet og jeg er i uke 35.. 23:50. Har det betydning?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #13 Skrevet 5. november 2011 Ja når hodet ikke er festet, vil det automatisk komme mer fostervann ved hull i hinnene. Men det er også en "test" til man kan utføre hjemme. Bruk en svart truse. Når det du mistenker er fostervann er lekket i trusa, tørker du den. Er det utflod vil vesken tørke inn og bli hvitaktig. Det gjør ikke fostervannet.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #14 Skrevet 5. november 2011 Hm, det er litt mørkere flekker i min truse når den er tørr:-/ skal til jordmor på mandag. Ellers har magen gått fra å være helt sprengt, til å synke ned. Nå får jeg tak i litt hud igjen. Det gjorde jeg ikke for en uke siden. Bør jeg ringe fødested, eller kan jeg drøye til mandag? 23:50 Sorry at jeg knabber tråden hi:(
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #15 Skrevet 5. november 2011 Det er helt vanlig at maven synker på denne tiden.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #16 Skrevet 6. november 2011 jeg tror og jeg har lekket fostervann over en mnd, på ul i går var det veeeeldig lite vann og må inn igjen til uka, de prøvene de tok var negativ men legen sa at hvis man har lekt lenge så er det ikke alltid testene deres slår ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå