Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Vi har to hunder som i utgangspunktet ikke skal i sofa, men når katta er borte danser musa på bordet, for å si det slik. I tillegg har vi tre barn, med planer om flere. Sofaen vi har i dag er i ett algs microstoff som egentlig har vært greit, men ser at det ikke er så mange sofaer som leveres i den typen stoff nå, men ny sofa må vi ha. Men vi er så usikre på om vi skal velge pvc/hud eller stoff. Hva tror damene her inne? Hva har du og hva er du fornøyd med, eller ikke fornøyd med?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Vi har ekte skinn, mørkebrun, bycastlær, tror det heter det, er i alle fall ekte.. Det har holdt utrolig bra, og kan bare tørkes av med fuktig klut. Veldig lettstelt og hår setter seg ikke fast. Innbiller meg at PVC puster enda mindre enn ekte skinn, så det må vel bli enda klammere på sommeren, og ikke like slitesterkt. Uansett kommer det nok an på kvaliteten uansett materiale, man får oftest det en betaler for.. Kjøper du skinnsofa , sjekk at sitteputene kan taes ut, på mange skinnsofaer kan de ikke det, men det er likevel åpning bakers eller på siden, ned mot rammen om du forsstår. Da er de utrolig vanskelige å få støvsugd under og i sprekkene hvor det samles hår og søppel. Der kan det gro nye husdyr om du skjønner ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Vi sto å vinglet mellom svart pvc (syns andre farger er stygt) og lys beige stoffsofa. Vi har golden retriever med tilhørende lang lys pels som selvfølgelig faller ned der hvor han befinner seg. Vår får IKKE være i sofaen. Vi stenger av så han ikke kommer opp når vi er borte. Valgte stoffsofa, for jeg vet de lyse håra på pvcsofaen hadde irritert meg grønn..Vi syns det er lettere å fyke over med støvsuger.. Så er det det med flekker da... Kommer til å måtte vaske mye sofa når tulla blir større. Må innrømme at vi brukte flere uker på å bestemme oss. Om vi tok det rette valget vil vise seg..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Våre hunder røyter ikke, men de har klør. Er egentlig det jeg er mest redd for, at de skal klore opp hud/pvc om vi velger det. De få håra de slipper støvsuger vi opp en gang i uka, uansett hvilken sofa vi har. Valget her står mellom svart eller brun PVC, eller brun eller grå stoffsofa. Orker ikke tanken på lys stoffsofa med tre unger i hus, er utrolig hvor vanskelig det er å lære "pre-teens" at sofa ikke er spisebord.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Da ville jeg nok valgt stoff. Kan fort bli stygge riper i pvc sofa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå