Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Noen som har revnet mye eller alt av lukkemuskelen under fødsel? Erfaringer og tips? Revnet ganske mye under fødsel, men ble heldigvis sydd med full bedøvelse for at det skulle bli bra. Gruver meget til første dobesøk og for videre forløp
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Jeg revnet til endetarmsåpningen. Grudde meg veldig til første dobesøk. Og ble ikke skuffet. Grudde meg til hvert dobesøk i ca 1 år.. Jeg vil anbefale deg å dra på apoteket å kjøpe avføringsmiddel. Gjør avføringen så myk som mulig. Jeg gjorde det ikke, og sprakk opp ca 1 cm hver gang. Fikk ikke tid å gro i mellom:P Ikke sitt hjemme å slit alene, det gjorde jeg (hadde sin grunn). Unødvendige måneder med vondt!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 jeg fikk også ruptur av tredje grad, med rift over endetarmsmuskelen, men det visste jeg ikke før jeg snakket med legene da jeg skulle føde nr 2. Mulig de hadde sagt det, men jeg var vel så omtåket. Jeg hadde iallefall ikkeno problemer, men fikk avføringsmiddel de dagene jeg lå på barsel, 3 dager tror jeg, så det ikke ble så hardt de første gangene. Drikk mye vann, og prøv å unngå helt hard mage, så går nok dette bra:)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Ja det var det jeg fryktet ble du sydd med lokalbedøvelse? Har fått både laktolose og frøblandinger så håper det hjelper har du fødd igjen? HI
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Ble sydd av jordmor, fikk en gigantisk betennelse i flere uker. I ettertid har jeg fått beskjed at dette ikke er lov og at jeg skulle ha skrevet klage til sykehuset. Men hva visste man den gang.. Men har født etterpå, maaange år etter..av denne grunn og revnet ikke i det hele tatt:) Ok, et par pyntesting, men det var altså ingenting:P Men sykehuset var obs på det, da jeg hadde sagt klart ifra. Jordmor gjorde alt for å forhindre revning og jeg hørte på alt hun sa under pressriene:) Var en fantastisk barselstid og hadde absolutt ingen plager etterpå. Da først forsto jeg hvorfor noen får mange barn;) Jeg hadde lyst på en til etter 2 uker!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Jeg revnet deler av lukkemuskelen da jeg fikk nr. 2. Akkurat som deg så grudde jeg meg veldig il jeg skulle på do. Det var ikke nødvendig. Det var litt sårt, men jeg vil ikke kalle det vondt. Jeg fikk flytende parafin på barsel de første dagene, og drakk mye vann. Rupturen grodde raskt og uten komplikasjoner, og det virket faktisk som om hun jeg delte rom med som hadde sydd 4 sting hadde vondere for å sitte enn meg, men jeg satt på pute i en ukes tid. Dette er nå en god del år siden, og jeg har ingen varige mén av dette. Legen min sa en gang at det ikke gikk an å se at jeg var lappet sammen, selv om han visste det. Her er mine tips: - bruk noe som holder avføringen myk - drikk mye vann - skyll med vann når du har vært på do, og klapp tørt med mykt papir istedenfor å tørke. - om et sting blir sårt, vær raskt ute med å få noen til å se på det, så ikke du blir gående med betennelser eller annet herk.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Takk for alle svar jeg er faktisk slett ikke sår, går fint å tisse å tørke egentlig med vanlig papir! Men føler at jeg er litt hard i magen selv om jeg drikker masse og tar laktulose! Det er liksom ikke så vondt, men det vil ikke komme noe! Det bare presser men en gang må det vel komme noe! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå