Gå til innhold

Arb.giver sender ikke inntektsopplysningene!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er over en mnd siden jeg leverte sykemelding på 3 uker. Skulle motta sykepenger fra nav siden jeg er midlertidig ansatt vikar. Sykepengene skulle jeg fått 25 oktober. MEN, nav kan ikke betale noe for de har ikke fått inntektsoppl. Nav har sendt etterspørsel pr brev. jeg har både mailet arb giver og vært innom. tilogmed gitt arb giver FAKSnummer slik at det kunne gå litt fortere.

jeg skulle betalt husleie den 1..men står med 3000 på konto nå pga dette.

Er ikke dette ekstremt sløvt av arb giveren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er sløvt!

men Arbeidsgiver er jo forpliktet til å betale de første 2 ukene selv om du er vikar. Så det er jo i tilfelle snakk om 5 dager som NAV skal dekke

Skrevet

Om arb.giver ikke får ut fingeren, bør du kreve forskuddsutbetaling fra ham, og så får han heller søke om tilbakebetaling fra NAV. Du kan jo ikke gå uten inntekt p.g.a. hans sommel. Du risikerer jo å miste bolig m.m. Huff.

Skrevet

NAV har dessverre også en tendens til å miste disse opplysningene. Gå til arb.giver-få kopi og lever den på NAV

Skrevet

uff, jeg orker bare ikke forsuret miljø med arb giver heller :(

men nå har det gått LITT LANGT liksom

Skal ned til NAV på mandag og be dem RINGE arb giver og KREVE at inntektsopl FAKSES ASAP! hvis ikke får jeg gå å hente de selv ja!

Skrevet

ifølge arb giver skulle nav betale alt.

fikk lønnslipp fra arb giver for dennne periioden med NULL TIMER OG NULL utbetaling:

håper faen mg for guds skyld det er nav som skal betale alle ukene.. kjenner det svertner litt for meg her nå!

Skrevet

arb.giver må betale de første 16 dagene dersom du er satt opp på vakter eller har fast stilling

Skrevet

Hvis ikke arbeidsgiver har en spesiell avtale som gjelder deg personlig (hvis du er kronisk syk, og mye borte fra jobben kan de søke om å slippe arbeidsgiverperioden) så SKAL de betale for de to første ukene, og NAV resten.

Skrevet

Arbeidsgiver skal betale for de vaktene du er satt opp på de første 16 dagene, dette vet jeg med sikkerhet siden jeg selv er arbeidsgiver. Så skal nav dekke sykepengene etter de dagene.

Om du er sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager skal nav dekke fra første dag, men arbeidsgiver må betale ut da også for deretter å søke om å få pengene tilbake fra nav.

Skrevet

jeg har ingen faste eller avtalte vakter nei. er nok derfor nav skal betale alt til meg og ikke arb som skal få tilbakebetalt.....

men er jo helt sløvt at de ikke har greid å sende inntektsoppl. på en måned ! :(

Skrevet

Veldig mulig at det er NAV som roter bort papirene. Opplever det til stadighet på vår arbeidsplass. Inntektsopplysninger må ofte sendes både 2 og 3 ganger før det endelig blir registrert dessverre.

Skrevet

Arbeidsgiver er alltid ansvarlig for de 16 første dagene uansett!! Selv om du er vikar og ikke har faste vakter.

Dersom de har avtale om å slippe AG-perioden (kronisk syk eller svangerskap), må de fortsatt betale for deretter å få det refundert fra NAV

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...