Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Vurderer tøybleier til neste barn, og har fått med meg at man bør prøve ut litt diverse siden det er svært individuelt hvilke merker og typer som passer barnet best. Såå, tenkte jeg skulle sjekke på finn.no, og fant flere som skulle selge unna bleier i forskjellige merker og str og typer, både AIO, formsydde og lommetypen.. Kan jeg kjøpe dette brukt? De blir vasket på 60 grader, så bakterier burde ikke være noe problem i grunn, og man ønsker vel at disse bleiene skal brukes helt opp før de kastes siden det er et miljøvennlig produkt. Kan ikke tenke meg at de blir dårlige av et barns bruk? Ser på bildene av de forskjellige at innleggene er hvite og fine, noen er ganske litt gulnet, men ingen flekker eller nupper/slitasjemerker på verken utsiden eller innsiden. Så kan jeg kjøpe brukte tøybleier, eller må jeg kjøpe nye? Dumt å kjøpe nye til fullpris og måtte kaste de fordi de ikke fungerte
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Jeg kjøper ofte brukte klær på fin, utrolig for noen klespakker man kan få for en billig penge :-) Nå brukte vi aldri tøybleier, men jeg hadde ikke tenkt stort over å kjøpe dette brukt heller så lenge de er pene og hele :-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Selvfølgelig kan du kjøpe brukt Null stress! Vi solgte videre de min sønn brukte.. og min mor gjorde det samme med tøybleiene som vi brukte som barn.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Kunne aldri kjøpt brukte undertøy til meg eller min datter. Ihvertfall ikke bleier! Uansett om de er vasket godt, eller kun brukt noen ganger... Jeg er en nazi på så godt som alt brukt.. Kjøper aldri brukt madrass, tepper, dyner, klær osv. Takler det bare ikke. Arver derimot klær fra nær familie og venner som jeg kjenner godt og vet nogen lunde hvordan de har det hjemme. Mindre ekkelt å bruke klærne som søskenbarn/tremenninger/tanter til datteren min tidligere har brukt. Altså barn jeg selv kjenner. Selv utedress kjøpte jeg ny, til tross for at jeg hadde bestemt meg for et merke som er kjent for å kunne brukes 2-3 sesonger før de er slitt...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Bruktmarkedet synes jeg absolutt du skal begi deg ut på :-) Har både solgt, kjøpt og byttet masse, masse tøybleier! Du kan jo kokvaske de, men du bør ikke kokvaske de hver gang.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Kjøper mye brukt, elsker finn.no faktisk, men brukte bleier hadde jeg aldri fått meg til å kjøpe nei...ekkelt ..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Enda mer miljøvennlig å kjøpe brukte! De er jo selvfølgelig vasket, og tøybleier er enda bedre etter de har vært brukt noen ganger! Stoffet absorberer mye bedre, nemlig. Jeg kjøpte mine brukt og solgte dem igjen etterpå. Null stress
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Bleier kan du godt kjøpe brukt! Bleiene skal "strippes" en gang i blant også, det vil si at de vaskes på 90 grader med natron og litt eddik i skyllevannet. Regner med alle som selger bleier brukt renser dem først. Vi har kjøpt flere brukte bleier og alltid fått rene fine bleier. Mange selger også brukte bleier fordi de ikke passet, de ikke fikk til å bruke dem eller andre grunner som gjør at de er så og si ubrukte.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 OK, ser det er delte meninger her, men dere som faktisk BRUKER tøybleier, hva mener dere? Dere som ikke bruker det vil jo sikkert ha et annet syn siden dere ikke er vant med tøybleier. Jeg er intr i alle svar altså, men er jo mest nysgjerrig på de som bruker tøybleier ^^ Går det ann å kokvaske hele bleien, eller bare innleggene?? HI
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 oki ^^ Tror jeg skal prøve meg på TB ja Men, har en svigermor som er ram på symaskina, og har sett at man kan finne oppskrifter på bleier, men kan man sy med sperrlag på utsiden slik at man kan lage egne AIO bleier? Hvis dette går ann (at man kan få tak i PUL laget i tøybutikker osv) tenker jeg at vi kan spare masse penger etterhvert! Blir nok til at vi kjøper i starten for å se hva som passer best, men etterhvert som barnet blir større må det vel være lurt å få sydd bleiene selv og bare ha utgifter på stoffer og evnt en vinflaske til svigermor ?? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå