Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Jeg driver å vurderer å bruke tøybleier til neste barn, men hva er best? Jeg tenkte at Alt i ett bleiene var fine for meg siden jeg har brukt engangsbleier på poden og ikke er helt glad i tanken på bretting. Ser at Bleieboden har tilbud på Imse Vimse AIO, er de fine? Eller burde jeg gå for et annet merke? Og er det bedre med lommebleier? Og kan man bruke en lommebleie flere ganger hvis barnet kun har tisset og man bytter innlegget? Ser at det står at man bør ha flere innlegg enn bleier, er det fordi man kan tørke vekk det våte på bleien og bare bytte innlegget? Tenker da hvis man skal amme og barnet har tisset like før, da kan man vel bruke samme bleien med nytt innlegg når man ammer og deretter bytte hele bleien når man er ferdig med å amme? De fleste spedbarn tisser jo mens de dier, så istedet for å måtte bytte hele bleien både før og etter amming, så bruker man den "gamle" med nytt innlegg under ammingen? Så, alle tøybleie-mamma'r og pappa'r, hvilke merke er best, og er det best med formsydde med bleiebukse, AIO eller lomme?? Takk for alle svar
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Du finner mange gode svar på tøybleier.no sitt forum, det finnes ikke fasitsvar på det du spør om. Vet ikke om det er lov å tipse om andre forum her, men;) Når det er sagt, jeg tror ingen jeg vet om bytter bare innleggene i lommebleiene. Legger alt på vask i våtbagen. Vi har prøvd en del forskjellige bleier, og liker BumGenious sine lommebeler best, med diverse innlegg ettersom barnet vokser. P´tits innlegg eller Ecoearth sine suger bra. Finnes sikkert mye annet bra på markedet vi ikke har testa ut. Noen foretrekker formsydde med ullbukser hele bleieperioden. Det er smak og behag. På forumet som jeg nevnte over kan du også lese brukernes omtaler av bleiene. Supert forum med mange hyggelige damer som er veldig hjelpsomme i tøybleiejungelen! Lykke til med tøybleiejakten, håper dere blir fornøyde
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Jeg var også ny i tøybleieverden for noen år siden, og prøvde forskjellige løsninger. Det aller enkleste fant jeg ut, er AIO bleiene fra Bitti d'lish. De er også utrolig fine/søte , kommer i mange farger, med pusestoff utenpå. Myke og gode. Jeg fikk aldri noen av lommebleiene til å sitte like godt på, og være like tette som Bitti d'lish sine:) er så enkelt atte, rett i vaskemaskinen på 60 grader, med vaskenøtter! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Bitti d'lish er herved notert ^^ Men har tittet litt innpå tøybleie.no eller hva den nå heter, og vurderer å finne fine oppskrifter på AIO bleier og be svigermor sy, hun er kjempeflink på symaskina og ville nok elsket en slik oppgave ^^ Men skal prøve ut Bitti d'lish og bruke kjøpte bleier i starten, så kan jeg heller prøve ut hjemmesydde når vi er mer vante Men må jeg kjøpe PUL laget fra utlandet?? Eller kan jeg få tak i det på nettbutikker innaskjærs? HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2011 #7 Skrevet 11. november 2011 Mener jeg har sett PUL i norske nettbutikker, men siden jeg ikke brukte det selv, er jeg litt usikker....jeg brukte bare AIO bleier;)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2011 #8 Skrevet 12. november 2011 Jeg skal også bruke tøybleier på mitt neste barn. om det blir det på meg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå