Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Så en kommentar i en annen tråd om at en brukte å kjøpe pizza i "innvandrerbutikken". Bruker du å handle på slike butikker? Hva handler du i så fall?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Handler te, pasta, ris, oljer, te, krydder, frukt og grønt, kaffe, brød osv. Handler mye i innvandrerbutikker
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Ris og krydder, sånn paste til vårruller, nøtter ol
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Jeg gjør det ikke, fordi jeg vil at de pengene jeg handler for skal komme norsk økonomi til gode. Handler du på innvandrerbutikker, forsvinner mye av pengene rett ut av landet.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Frukt og grønt, pasta og ris, krydder, jalapenos, nøtter, tørket frukt, nudler, feta, oliven, ajvar, sauser, eddik, oljer, rekechips, pizza mel (tipo 00), palmesukker, ørkede bønner og linser...sikkert mye mer men det er det som er vanlig for meg å handle:)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Ja, for det er mye bedre å handle på rimi for eksempel:) Jeg vil heller ha mangfold i Norge enn at noen norske rikmenn skal få ennå mere penger. Tipper de familiene i feks tyrkia trenger pengene lit mer enn hagen..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Vi har ikke slike butikker i min hjemby (selv om jeg bor i en by og ikke landsby). Men jeg savner en slik butikk. Før har jeg kjøpt nudler (smaker noe helt annet en Mr.Lee) og krydder i en slik butikk. Vårrullene er også spør og god. Kjøpte også søtpoteter - for her var faktisk potetene søte også. Og så er det litt spennende å kjøpe utenlandsk snop. Har mange gode stoooore geletopper. Men selve hverdagshandelen ble på Coopen.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 jeg gjorde det da jeg jeg jobba i Oslo (Holmlia). De hadde alltid så masse fristende grønnsaker Nå bor jeg på vestlandet og savner den butikken
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Ja, ikke sant? Rimi-Hagen skatter ikke engang til Norge. Jeg vil heller støtte opp om innvandrere som jobber og som vil klare seg selv. Alternativet er å gjøre som hun over her og kjøre dem konkurs slik at de kan få penger av NAV isteden. Det er mye bedre......
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 Absolutt. Mye bedre kvalitet og utvalg på frukt og grønt. Handler også ferske oliven, krydder, tørket frukt og nøtter, nudler med mer.0
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #11 Skrevet 5. november 2011 der handler jeg frukt, grønnsaker, oliven, woksauser, chilisauser osv... ofte så finner jeg noe annet når jeg er der inne. Min datter på 3 elsker daddler. så her får hun det og ikke sjokolade;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Gjorde det før, men har ikke gjort det etter at jeg fant biller og larver i nøttene.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #13 Skrevet 5. november 2011 Elsker "innvandrerbutikken" i byen. Kan gå rundt der i timevis og bli inspirert!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #14 Skrevet 5. november 2011 19.49: For en holdning sier jeg bare.....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #15 Skrevet 5. november 2011 Gjorde det før, og favoritten var hjemmelagde vårruller.... *savner*. Nå bor jeg på bondelandet, og her finnes det kun Rema 1000 og Kiwi. Ikke like morsomt!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #16 Skrevet 5. november 2011 Frukt og grønt, mandler, bønner, brød, ny slaktet halal kjøtt, te, ris, pasta og mye annet.....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #17 Skrevet 5. november 2011 Bedre kvalitet på frukt og grønt? Hallo... hvor tror du frukt og grønt i innvandrerbutikker kommer fra? Det er ikke onkelen i hjemlandet som sender det til butikken altså. Det kommer fra akkurat samme leverandør som Rema, Rimi osv bruker. Det er frukt og grønt vi snakker om, ferskvare liksom. De fleste innvandrerbutikker i Oslo i alle fall er ekle og skitne, med svart arbeid og uryddige forhold (støtter gjerne menneskesmugling, mennesker som sover på bakrommet om natta og jobber i butikken, svart seff, om dagen). Dessverre handlet jeg i disse butikkene før, æsj æsj.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #18 Skrevet 5. november 2011 glemte å si lammekjøttdeig som jeg sliter med å finne andre steder. det er snadder det:-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #19 Skrevet 5. november 2011 Ris, linser, krydder, curry paste, ajwar, oliven på boks, grønnsaker, pistasjkaker.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #20 Skrevet 5. november 2011 20.11: det er like stor forskjell på to innvadrerbutikker som et er på to andre dagligvarebutikker. Den jeg handler i har bedre utvalg og bedre kvalitet. De er flinkere til å kaste bort gammel frukt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #21 Skrevet 5. november 2011 Vårruller, nudler, krydder, frukt, sauser, kokosmelk.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #22 Skrevet 5. november 2011 Handler aldri på sånne butikker, for det fins ingen der jeg bor. Vi har tross alt hele to matbutikker i bygda ;-) Men vi har ofte snakka om å dra inn til by'n å kjøpe diverse ting. Vil tro de har mye godt krydder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå