Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Har hatt to store svinesteker i ovnen i ettermiddag og har fulgt med på steketermometeret som en smed! Steka er ferdig ved 76 grader, og jeg sjekka siste gang da den var 70 grader. Jeg tenkte at nå må jeg følge med, for de siste gradene går sikkert fort....så satt jeg meg i stua og glemte hele greia!!! Termometeret lyste med 85 grader mot meg når jeg stormet inn på kjøkkenet:(( er den helt tørrstekt og ødelagt nå, eller kan jeg servere den i morgen? Snakk om hjelpesløs husmor altså
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 ikke sikker at den er tørrstekt... men ja, den er hvertfall godt stekt. Er den svidd? La den "hvile" en god stund under aluminiumsfolie, så får du skjære i den og se.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Ingen fare, pakk den inn og avkjøl raskt, sett den ut helst. Når du skal varme den opp imorgen, skjærer du den tynnt i skiver og legger på et fat, ha en dl vann over før du setter den i ovnen for oppvarming så blir den ikke så lett tørr.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Hvis du skal bruke den i morgen, så ville jeg ventet til i morgen med å skjære den opp
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Tusen, tusen takk for gode råd:) Den er ikke svidd, bare godt stekt:) Jeg har tatt vare på stekesjyen, kanskje den kan brukes til å helle over før oppvarming? Får være ekstra raus med sausen i morgen:) Skulle tro jeg var en nyklekket husmor på knapt 20 år, men jeg er altså 40 og skal ha sønnens kjæreste på middag for første gang i morgen:) Så istede for alle historiene hvor svigermor får svidd og tørr mat, er det her hos oss "svigerdatter" som må smile og late som det smaker himmelsk...hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå