Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Jeg er forkjølt og 9 dager på overtid, og har i de siste dagene merket at lekker (?), spesielt når jeg hoster eller nyser. Har til nå trodd at det er blæra som ikke er under full kontroll lengere. Men så har jeg begynt å bli usikker.... Kan det være fostervann? Bruker bind siden jeg ble strippet på torsdag, men har ikke brukt bind før dette. Noen med erfaring som aner?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 nei du kan ikke hoste så du lekker fostervann... men om du er usikekr på om det er lekkasje så kontakt føden. Men 9 dager på overtid?? Da hadde jeg forlangt å bli satt i gang
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Har du luktet på bindet? Fostervann lukter svakt sæd.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Skal på overtidskontroll nr 2 i morgen, og regner med at jeg blir lagt inn da om det ikke skjer noe i løpet av natta. Kommer til å kreve at de gjør noe om det ikke skjer av seg selv snarest! Er forkjølt så lukter ikke så mye. Men syns det lukter mer utflod enn sæd. HI.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Men du, om du nå lekker fostervann.. og du har gjort det i flere dager så bør du få sjekket det nå. Kan bli infeksjon nemlig.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Ta en tur til føden du. Så kan de sjekke bindet for fostervann. Evnt kan du be mannen din om å lukte, siden du er forkjølet. Og så kan du jo teste litt selv først. Tøm blæra skikkelig først, og så legger du litt toalettpapir i trusa. Så setter du igang å hoste og bruke bukpressen godt. Er det lekkasje da, bør du nok ta en tur;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Har sjekket nøye ett par ganger nå, og det er nok utflod. Er mer slimete enn vannaktig det som kommer. Skal på kontroll i morgen, så får ta det opp med JM da. Men takk for tips damer HI.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Jeg vet ikke om det er kvalifisert helsepersonell som sier at man ikke kan hoste på seg fostervannslekkasje. Jeg er nokså sikker på at det var det jeg gjorde med nr 1. Jeg kjente at det kom " mer" enn vanlig utflod, så det måtte enten være urin eller forstervann. Jeg var skikkelig forkjøla og hostet så jeg holdt på å knele helt, da. Ringte føden, fikk beskjed om å ta på bind og sjekke om det var svakt rosa i fargen og hadde en søtlig lukt, og det hadde det, så jeg kom inn til kontroll hvor de sjekket, og da så de at det lakk. Jeg ble satt i gang dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 jo jeg er kvalifisert helsepersonell som du kaller det som svarte først.... Det jeg mener da; når vannet går så kan det si splish - splash eller man kan knapt merke det, men da lekker man litt jevnt over og det kan forsterkes ved hoste / nysing. Og ja, det kan jo hende vannet gikk akurat da hun hostet eller nøys. Men du lekker ikke fostervann fordi du hoster, du lekker fordi vannet allerede har gått... (dette synes jeg var skikkelig teit forklaring fra min side, men litt mye snørr i hue nå) Og da bør man få sjekket det, for man skal ikke gå i flere dager etter at vannet har gått pga infeksjonsfare.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 Helt enig - det er uansett det viktigste! Og jeg skjønte hva du mente. Nyttig presisering, som jeg aldri fikk dengang jeg trodde jeg hostet det på meg... Hiøsen meg over :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå