Desemberprins kom 20des :) Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 De siste 2,5 årene har jeg tatt celleprøver hver 6 mnd for jeg har hatt lette forandringer og nå fikk jeg brev i posten om at han ville ta ny sånn "ordentlig" prøve med bedøvelse og det er kun 4 mnd etter den siste jeg tok hvor han bare bruker den lange q-tipsen:( Han kan ikke se noen forandringer på meg og sier at det er små forandringer, ble derfor nervøs når dette brevet kom med time så rakst igjen Og dette skjer jo selvsagt nå når mannen ENDELIG sier ja etter 4 år til å prøve på nr 2. Noen som har vært borti det samme?? Bør en da vente??
Gemini77 Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Du har da HPV som forårsaker celleforandringene. Viruset kan blusse opp under svangerskap men man blir jo fulgt opp. Er det kun lavgradige celleforandringer og ikke på grensen til konisering så hadde jeg blitt gravid som planlagt.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 6. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2011 han har hele tiden sagt at det er veldig små forandringer og de vil vel ta en ny biopsi for å sjekke det grundig igjen etter 1 år...... han har heller ikke sagt noe om at jeg ikke skal bli gravid da jeg sa at jeg ikke gikk på pillen lengre Takk for svar:)
Mayken Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Du trenger nok ikke bekymre deg, fint at du blir fulgt opp. det ble oppdaget celleforanringer hos meg da jeg var blitt gravid med nr to, og jeg skulle ha første svangerskapskontroll. Ble ikke gjort så mye mer med det før etter fødselen, Tok nye prøver og satt inn spiral. ble fulgt opp med jevnlige prøver året etter fødselen og så endte det opp med conisering. Hadde fortsatt celleforandringer på kontrollen 6 mnd etter. 9 mnd etter var alt borte. Snakk med legen din og hør hva han mener om alt.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 8. november 2011 #5 Skrevet 8. november 2011 Legen min var litt usikker pga min celleprøve ved første svangerskapskontroll. Han sendte da en henvisning til Rikshospitalet hvor jeg hadde fødeplass for en ekstra kontroll der da jeg var gravid. Det gikk fint, men det var ikke en prøve med bedøvelse da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå