Gå til innhold

Idag kom brevet fra barnevernet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og dette er ikke mye artig.. Moren min kom forbausende inn og spurte hva dette var.. og at hun trodde vi hadde det bra.. Hun måtte ut og ta seg en luft, faren min fulgte etter.. Søsteren min begynte å gråte og jeg måtte trøste..

Dummeste jeg noen gang har sett er at fødselsnummeret mitt står der.. Skulle det ikke være anonymt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som har meldt foreldra dine da eller? Da har du sikkert en god grunn:-) Håper det ordner seg for dere- lykke til:-)

Skrevet

Ja.. Men det skulle være anonymt. Og jeg hadde ikke forvente å se fødselsnummeret mitt der.. De skjønner jo hvem som har gjort hva..

Skrevet

Kanskje like greit da. Fortell foreldrene dine hva som er grunnen, prøv å forklar!

Skrevet

kanskje like greit? Jeg gikk til barnevernet, og fikk beskjed om at ingenting kunne på en måte røpes at det var meg om jeg ville ha det anonymt..

Jeg hadde aldri gått til barenvernet om jeg ikke ble fortalt at det var anonymt.. Noe som jeg angrer på nå..

Skrevet

Har du lest brevet? Fødselsnr ditt kan jo stå der nettopp fordi du er en av barna i familien...?

Skrevet

Det står der av den grunn at jeg er en av barna i familien jo, men foreldrene mine er ikke dumme.. Nå vet de at det er meg..

Og hadde disse i bv sagt ifra om det hadde jeg ikke åpnet meg..

Skrevet

fødselsnr til barna står på brevet om det så er butikkdamen som har sendt brevet anonymt! Det er ett register på fødselsnr, og det har de tilgang på. Om jeg melder inn jenta i nabolaget i inngang B uten navn vil fortsatt navnet, fødselsnr hennes komme på brevet til foreldrene!

Skrevet

Jeg vet det. Det er nødvendig ja. Bare jeg fikk zoomet meg litt inn, og tenkt litt over det, så fikk jeg også roa meg ned. Men fra mitt ståsted er ikke dette nødvendig, at fødselsnummeret mitt sto der.. Foreldrene mine står første vei, og skylder på meg, siden mitt står der.

Skrevet

My point exactly :o)

De kan ikke ut fra brevet vite at det var du som meldte fra til bv.

Skrevet

Nei.. men de mener de vet.. Og jeg føler av den grunn bare enda mer skyld..

Heldigvis mente de at det var en lærer jeg har.. og ikke helt sikta på meg med engang..

Gruer meg..

Skrevet

Men hvorfor har du meldt i fra til barnevernet? Er det pga deg, deg og søstern din, eller de?

Skrevet

De kan ikke vite at det er deg, det kan være et anonymt tips fra en nabo, fra en slektning, en venninnes foreldre eller hvem som helst andre!

Jeg synes du er tøff, og det skal du fortsette å være!

Om foreldrene dine skylder på deg skal du si at du har ikke skylda, at du ikke kan få skylda for at noen har mistenkt av du ikke har det bra og ringt barnevernet! Om du mener du klarer kan du faktisk også si at dere jo ikke har det 100% bra heller så kanskje det bare er positivt at dere kan få litt veiledning og hjelp?

Ikke knekk sammen nå, hjelpen er på vei og det kommer til å bli bedre. Når bunnen er nådd er det bare en vei videre vet du, det er oppover. Rett ryggen, pust med magen og stå gjennom det, du klarer det!

Ønsker deg og lillesøsteren din alt godt!

Skrevet

Er vel pga alle tenker jeg. Foreldrene mine drikker.. og jeg vil si de har et alkoholproblem.. Det har vært voldsepisoder her, men for ca 1 år siden dabbet det av.. Og det går jo bedre, med tanke på forholdet med søstren min og foreldrene mine..Men så er det med meg, jeg går ikke overens med foreldrene mine lengre..

og jeg har tatt skade av det som har skjedd før.. Jeg lever med en frykt hver gang jeg skal bort, siden jeg aldri vet om det skjer noe hjemme.. Uansett det har vært bra nå en stund, vet jeg aldri om det kommer til å bli mer.. Derfor tok jeg kontakt, var dessuten to personer som ble med å overtalte meg, siden dette sliter på..

Men jeg føler det er litt feil jeg gjorde det nå, siden det altså var verre for 1 år siden, men jeg gjorde det nå..

Jeg så på moren min at dette ikke var bra for henne..

Og jeg virkelig hater meg selv nå..

Jeg så hva dette brevet gjorde med de alle tre, og jeg måtte juge.. og trøste de, det er jo jeg som er den stygge ulven.. men enda klarer jeg både juge og trøste noe jeg har skapt nå...?

Og tenk om barnevernet sier tilslutt at det var meg? Men jeg enda har holdt maska og latet som det ikke er meg.. ? Tenk om det ikke er så alvorlig, og det ikke blir noe hjelp.. og jeg må fortsatt bo under dette.. samtidig som jeg vil at saken skal legges på bunn igjen, akkurat nå.. Bare fordi søsteren min gråt og skrek at hun IKKE ville bli tatt vekk her ifra, hun ville ikke på møte..

Hva har jeg gjort...

Skrevet

Du har vært voksen og ansvarsbevisst! Du har vært kjempetøff, og nå må du klare å følge opp.

Selv om det er bedre nå enn for et år siden, har dere det ikke bra nok! Ingen barn/unge skal være redde for å dra fra hjemmet sitt, og ingen skal være redde for å komme hjem igjen!

Du har gjort noe svært viktig for at søsteren din ikke skal oppleve det samme som deg, og jeg synes du er kjempeflink.

Hold ut, nå kan alt bare bli bedre. Og BV kommer ikke til å røpe hvem som har sendt meldingen. Det er profesjonelle mennesker som er vant med å jobbe med familier i krise, det vet hvordan de skal oppføre seg ovenfor foreldrene dine.

Masse lykke til og hold ut:)

Klem

Skrevet

Du har gjort det riktige, for uten at jeg kjenner til detaljene, så er det tydelig at foreldrene dine trenger hjelp!

Barnevernet tar ikke bare bort barn og splitter familier, de hjelper også familier med tilrettelegging og veiledning hvis de ønsker det.

Foreldrene føler sikkert nå på mangelen på kontroll, og litt egen stolthet så klart...for det er sikkert et nederlag for de. Men gi det tid, og stol på barnevernet at de gjør jobben sin.

Du er tøff, nå må du stå for det som er gjort. dette klarer du! :)

Skrevet

Du har gjort det rette!!

Og du er sinnsykt tøff som tør å gjøre det for å ta vare på søsteren din <3

Husk at barn er evig lojale overfor sine foreldre...

Det betyr ikke at hun har det så skrekkelig bra, sånn egentlig.

Det betyr ingenting at det var verre for ett år siden; flott at det går bedre, men man vet aldri hva fremtiden bringer...

Og husk - dette betyr ikke at bv kommer og henter dere fra foreldrene deres asap! Kanskje kan foreldrene dine få hjelp til å takle foreldrerollen, kanskje bli tørrlagte, få avlastning... You name it.

Dere som familie trenger hjelp, og det er beundringsverdig at du, unge jenta, har tatt grep :o)

Jeg heier på deg! Hold ut, dette klarer du <3 Klem

Skrevet

Føles mer ut som at jeg har vært kjempedum istedefor kjempetøff..

Men da jeg var på møte fortalte jeg om ting som har hendt før, de mest alvorligeste.. og tenk om barnevernet trekker konklusjon ut av det? Det er jo ikke slik nå :/ bare jeg som ikke klarte å holde alt inne, og jeg vil ikke risikere at søsteren min muligens må oppleve tull mer.. samt at jeg ikke trives hjemme men det gjør søsteren min, i følge henne og det jeg ser..

Jeg fryser, skjelver, og har lyst å gråte.. Det svartner for meg, og jeg stalker flere venner for å få kontakt med noen.. lurer på om ikke noen av de blir lei meg.. Trenger å prate med noen nå..

Faren min er sur, moren og søsteren mine borte nå.. Ingen av de er seg "selv" nå.. og jeg sitter med tårene i øyene og prøver å være sterk..

Jeg sa til søsteren min at om de finner noe så er det bare rådgivning og ikke noe mer.. Måtte prøve å berolige søsteren min.. hun har flere ganger sagt at hun vil ha det bedre, at det hadde vært så bra om foreldrene mine ikke bodde sammen.. men jeg vet ikke nå.. Nå gråt hun.. Sikkert sjokk, men det eneste jeg vil er at hun skal få det bedre...

Takk..

Skrevet

Nå har jeg roet meg ned litt, foreldrene mine og søsteren min er borte en tur så jeg fikk litt tid til å tenke mer..

Må si jeg vil gråte ennå, men er ikke slik som det var istad.

Sliter litt med tanke på at det svartnet for meg og at jeg ikke klarer få i meg mat enda.. Må vel bare ta tiden til hjelp..

Skrevet

Det kan bare bli bedre nå! ikke knekk sammen nå, stå på..

Skrevet

Du er modig:)

Du skal være kjempestolt over deg selv som har klart å gjøre dette!

Lykke til, vennen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...