Gå til innhold

hvem har mest rett på bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen vil til sine foreldre i begynnelsen av desember og være der en uke. Jeg er midt i en praksis, og på den tiden sitter jeg også med en hjemmeeksamen som skal inn, så dermed kan jeg ikke være med.

Jeg har fått et ultimatum:

Han tar sønnen, men også bilen å blir borte en uke.

Jeg får bilen, men da må jeg også ha sønnen alene en uke.

Det er muligheter å reise med hurtigruta, og han får låne bil der nede omtrent så mye han vil. Men han mener det blir alt for tungvindt å ha med seg sønnen på 3 år på hurtigruta.

Jeg har en halvtime en vei å gå om jeg ikke skal ha bilen. Ikke noe kjempestort stress egentlig, men er ganske sliten etter en arbeidsdag. Sliter litt med lite energi for tiden (mye å tenke på, så hodet hviler aldri)

Har jo lite lyst til å være uten sønnen min en hel uke, men jeg har ikke noe annet valg, da jeg jobber rund turnus, og har ingen i nærheten som kan passe ham. I tillegg har jeg jo denne oppgaven å jeg får lite tid til å fokusere på den om jeg bare skal gjøre det når gutten er kommet i seng for da er jeg så sliten.

Jeg synes det er urettferdig at han skal straffe meg for at jeg ikke har muligheten til å være med. Som om at det ikke er tungt nok for meg at jeg ikke får være med pga skolen, så skal jeg sitte der alene i en uke uten bil, og muligheter for å komme meg litt bort av og til. Bor litt på landet og busskommunikasjonen er ikke så veldig god. Er ikke busser som går hver halvtime eller time for den saks skyld heller.

Jeg ble sint og lei meg som første reaksjon og sa nei det blir ikke aktuellt å da blir han dritsur selvfølgelig. Jeg er manipulerende og kontrollerende og vil ødelegge mulighetene for ham å være med familien sin.

Er det bare jeg som er vanskelig her. Hvorfor skal han få alt på et sølvfat, mens jeg må ofre alt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ta taxi da? Ellers er jo ikke en halvtime å gå så mye da.. Jeg ville nok latt ham tatt bilen denne gangen, for å ikke lage mer drama over noe som egentlig ikke betyr noe. Men det er rimelig sært av ham!

Skrevet

har ikke råd til taxi nei. syns det er uretterdig at han skal vinne alltid. Jeg må alltid føye meg for husfredens skyld.

Skrevet

Det hele virker litt spesielt.. Om dere har råd til hurtigrutetur, har dere da vel råd til et par taxiturer.

Skrevet

SIkkert mye som ligger bak her, altså, men ut fra denne situasjonen så ville jeg helt klart ha sendt ham avgårde med sønn og bil og STORKOST meg med å gå den halve timen et par ganger om dager.

Å gå en tur er jo hvile for hodet! Så blir du klar for jobbing med oppgaven når du kommer hjem.

Skrevet

Må jo være bedre å ha gutten på hurtigruta da han kan bevege seg fritt?

Skrevet

det koster like mye å ta hurtigruta som det går i bensin, så det er ikke det som er problemet...

men mulig det er som er hårsår da.

hi

Skrevet

ok, det vet du mer om enn meg tydeligvis.... Men det virker som om dette dreier seg om mer enn denne turen for deg... Merker jo at du er frustrert og det har du sikkert grunn til, men akkurat denne situasjonen ville jeg holdt med mannen. Men er det som du sier at han alltid får det som han vil og du føyer deg har dere jo et større problem dere må snakke om og løse...

Skrevet

Jeg synes du er vanskelig!!

Han reiser på tur med barnet, og du får fred og ro til å gjennomføre praksis og hjemmeeksamen. Å gå en halvtime til og fra jobb disse dagene burde bare være et pluss. Du trenger luft og morsjon for å klarne hodet etter arbeidsdagen og før du setter deg ned med eskamen.

Du snakker om at du har lite energi, men allikevel mener du at du må ha bilen slik at du være sosial og komme deg bort litt. Har du ikke mer enn nok med praksis og eksamen da? vis du allikevel er så sliten og ahr så lite energi, burde det vel være jobb og eksamen som står i fokus disse dagene - ikke sosialt samvær.

Det er snakke om en uke. EN UKE klarer du vel å være uten så mye sosial omgang når du allikevel skal jobbe OG skrive hjemmeeksamen?

Skrevet

er jo det jeg tenker jeg også. Med ballrom og mulighet for å leke og kose seg i stedet for å sitte 7 timer i en trang bil.

Mannen vil ikke ta hurtigruta fordi da må han springe etter gutten.

Skrevet

Jeg er sååå glad for at vi har to biler, og slipper dette. Selv om jeg vet det er dyrt. Men vi har liksom vært vant til å ha hver vår.. og den luksusen det er..

Uansett: bare koselig å ha unger med på hurtigruta.. Har hatt med mine flere ganger.. Hvor mange timer må han ha han der?

Jeg synes egentlig han kunne tatt ungen med uten bil. spes siden han får låne der.. Min er mest glad i å kjøre egen bil, men tror nok han hadde tatt båten om jeg trengte bilen.. Trenger du den?

Om han har bil.. skal han ta med den PÅ hurtigruta, eller kjøre til bestisene?

Vanskelig å vite.. men om jeg hadde måttet velge, så ahdde jeg nok sendt av gårde bil OG unge, for å få konsentrert meg noen dager, og ha litt "fri".. og ta evt drosje/buss der du trenger.. og nyte gåturene.. (sikkert fordi jeg kjenner jeg savner å kunne gå for tiden).. det å gå gjør underverker for alle tanker som kverner...

Skrevet

Kanskje en rusletur er det du trenger for å klarne hodet?

Skrevet

Jeg synes du er vanskelig her. Og du tenker helt feil. Å gå en halvtime hver vei vil gjøre deg veldig godt. Frisk luft, hvile for hode, og mosjon gir overskudd. Kanskje du vil merke at du blir mer energisk av dette? :-)

Skrevet

Han kan ta bilen. En gåtur gjør underverker for stress og tretthet. Også kan man planlegge lit ti forveien når bussen ikke går så ofte.

Hilsen en som bor i huttiheita og som ikke har bil:)

Skrevet

Den som har barnet bør ha bilen. Det er du som er vanskelig, skal du jobbe med hjemmeeksamen så er det bare greit å ikke ha mulighet til å stikke ut i hytt og pine.

Skrevet

Jeg mener at jobb / praksis og eksamen må komme først og da mener jeg også at du helt klart burde ha bilen for å gjøre dette litt lettere for deg.

Han kan fint ta båten med gutten og når han har tilgang på bil hos sine foreldre så skjønner jeg ikke problemet hans.

Skrevet

hahaha.. han der mannen din er jo ikke særlig smart, hvis han tror det er enklere å kjøre langt i bil MED barn ;) Da er båten å foretrekke.

Jeg har selv kjørt langt mange ganger med barn i bilen på ferier. Og det året det var lettest var da vi tok danskebåten fra Bergen ;) Ungene koste seg, og var ikke så sure som de kan bli i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...