Gå til innhold

Jada, svigermor igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har egentlig en fantastisk svigermor som stiller opp, og er virkelig til stede i sønnen min sitt liv. Hun er snill og god, og ønsker å passe han enda vi ikke ber om det osv.

MEN, det irriterer meg så inni hampen at hun (og mannen hennes) alltid må kommentere at bilsetet vi har er så fryktelig vanskelig å montere. Vi har ikke bil, og vi har et godt bakovervendt sete (han er 1 1/2 år), som tar kanskje noen minutter å montere. Siden vi ikke har bil, må det monteres på nytt hver gang i den bilen han skal sitte i. Det skjer kanskje en gang i måneden at han skal sitte i bil, men likevel synes vi det er viktig at han ikke brekker nakken ved en eventuell kollisjon. Nå har de kjøpt en sittepute som kunne brukes fra 14 kg, og mener at da er det jo så lettvint å bare hente han i bilen og bruke det setet. Det syns jeg IKKE er greit, til deres store frustrasjon, og det irriterer meg grenseløst at de ikke bare kan respektere det - at de alltid må klage på det forferdelig vanskelige setet som i tillegg gjør så han (stakkars liten) ikke får sitte riktig vei og se ut.

Måtte bare få det ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pute er ikke godkjent sikring til barn under 4 år

Skrevet

En del i besteforeldregenerasjonen tar det at de løsningene de hadde for sine barn ikke blir regnet som gode nok lenger som kritikk av dem som foreldre.

Mine foreldre har denne tendensen. Bare det at jeg sier hjemme at jeg har brukt opp dagens kaffekvote, får moren min til å mumle kommentarer om at hennes barn ble friske og fine. Jeg svarer henne at hun røyka også uten at vi fikk påvisbare skader, men at jeg ikke kommer til å følge eksempelet.

Hun mener det er overhysterisk at jeg ikke kommer til å gi barnet grillpølser uten å dele dem på langs de første årene. Lista er lang, og det kommer som sagt av at hun tolker det som kritikk at jeg velger å gjøre noe annet en hun gjorde. Når tiden kommer til bilsetedebatt, kommer hun nok til å bli såra da også, og tro at jeg beskylder henne for å ikke ha sikret oss godt nok når vi velger bakovervendt sete der hun lot oss ligge i vognbagen til vi fikk forovervendte seter i 1-2 års alderen.

Det skal bli gøy framover, du,,,,

Skrevet

Du kan fortelle dem at det er ulovlig... De får bot om de blir stoppet, og det bør fortelle dem at det ikke er riktig..!

Skrevet

det "vansklige" setet kan redde livet hans, og om de ikke er interessert i å sikre ungen godt nok, kan de rett og slett ikke ha ham i bilen. Det hadde iallefall jeg sagt, ikke snakk om at min skal inn i bilen uten skikkelig sikring, det er ikke et diskusjonstema engang og det bruker jeg å si " dette er ikke oppe for diskusjon, det er min/vår avgjørelse, end of story!"

Skrevet

Er det virkelig ulovlig? Da skal jeg si det. Skal finne frem klippet med den kræsjtesten hvor barnet brekker nakken også, kanskje det hjelper..

HI

Skrevet

Godt mulig at hun tar det som kritikk ja. Vi er absolutt ikke hysteriske foreldre, men når det kommer til bilsikring, vil vi gjerne gjøre det vi kan. Også når det gjelder andre ting altså, men det er ikke slik at vi alltid er så opptatt av nyeste nye innen oppdragelse og utstyr og sånt.

Dagens utblåsning! Hehe. De er virkelig fantastiske besteforeldre altså, det er bare denne ene lille tingen som de ikke klarer å forstå...

Skrevet

Huff ja. Har sagt hver eneste gang de klager på setet, at setet ikke akkurat bare er til pynt, og om det er vanskelig å montere får de ta vogna osv. Men jeg vil ikke komme på kant med dem heller, så jeg klarer tydeligvis ikke å være streng nok, slik at temaet aldri kommer opp igjen. De bor ikke så langt unna, tar kanskje et kvarter-tjue minutt å gå dit, så om det er så stort problem med setet får de heller ta han i vogna. Da får han jo frisk luft i tillegg ;)

Skrevet

Bilsikring er jeg helt nazi på, og gir blanke blaffen i hvem som måtte synes jeg er "hysterisk". Heller det enn død unge!

Ingen, absolutt INGEN, får kjøre med mitt barn usikret- eller ikke godt nok etter forskriftene, for den del- i bil. Her godtas kun det beste, og jeg driter i om mor, svigermor eller fandens oldemor blir fornærmet. Det tåler jeg godt, så lenge jeg bare vet at ungen min er så sikker som hun kan være!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...